Pigeon Island-Nilaveli

Sri Lanka, Nilaveli

Aan het otnbijt proberen we (althans ik toch) ons wat in te houden want we gaan seffens snorkelen.

Om half tien staan we klaar om de boot te nemen naar Peigeon Island, ongeveer 2 km in zee gelegen vlak voor ons hotel. Het is maar 10 minuutjes varen en we zijn daar blijkbaar niet alleen.Er is al een massa volk en niet allen toeristen.
We zijn heel goed ingesmeerd ,houden onze T-shirt aan en ik doe zelf een short bovenover tegen de verbrande billen. We zijn er helemaal klaar voor.

Al vlug zien we verschillende vissen, zelfs vrij grote. Ondanks het feit dat in de reisgids staat dat er veel koraal dood is zien we toch massa's en massa's mooi koraal. Vissen zijn er in de meest ondenkbare kleuren en ik zie zelfs 2 grote haaien! Toch wel wat verschieten als deze voorbij zwemmen. Ze zwemmen echter vrij snel zodat hier geen foto' van zijn. Van alle andere vissen des te meer ( ong.500)

We blijven ten volle 4 uur snorkelen! Als we uit het water komen is het nog drukker geworden .
Het is tijd om terug naar ons bootje te gaan. Terug in het hotel dan maar wat zwemmen ( we kijgen er precies niet genoeg van)
De rest van de namiddag brengen we al lezend door aan het zwembad.

Tegen een uur of 5 nemen we even de auto naar het dorp op zoek naar een winkel.
Het dorp stelt zo goed als niets voor en de winkel is eigenlijk gewoon een stalletje naast de weg. We vullen onze voorraad water bij en we kopen wat versnaperingen.

Ondanks onze voorzorgsmaatregelen zijn we toch goed verbrand vooral aan de achterkant van onze benen, deze doen wel pijn en we doen dan ook niets anders dan maar after sun smeren. Misschien toch al preventief een dafalganneke nemen tegen de zonneslag...

Vanavond eten we bij het restaurant aan de zee , we hebben niet zo heel veel honger.
Ik hoop dat ik vanavond niet uren moet knoeien met de wifi zoals gisteren. Dit is wel een nadeel aan het hotel, voor de rest geen opmerkingen maar ik begrijp niet dat de wifi bijna nergens werkt .
Vanavond toch vroeg bedje in en dromen van.. visjes!

het is een overweldigend reisverslag Diane, zoveel verschillende ervaringen, cultuur, natuur, alles eigenlijk ! geniet er nog van enne...hopelijk heb je idd genoeg after sun bij !

Nadine 2016-08-14 09:58:40

Vandaag toch pijnlijke benen gehad...