Zondag 31 juli2022

Zuid-Afrika, Lephalale Local Municipality

Deze nacht zelfs geen kou gehad in de tent!
We kramen op en gaan in het restaurant ontbijten in de hoop de blog van gisteren te kunnen oploaden, wat een pak sneller gaat dan gisteren.
Het is toch 9 uur eer we weg zijn. Vandaag is weer een lange rijdag .

Na een tweetal uurtjes bereiken we de grens. Eerst moeten we ons aanmelden bij de kant van Botswana om er buiten te gaan , dan moeten we wat verder rijden en nog eens hetzelfde om Zuid Afrika terug binnen te gaan. Dit alles verloopt ongelooflijk snel, er worden zelfs geen coronapapieren gevraagd en een half uurtje later rijden we Zuid -Afrika terug binnen.

Vanuit de andere kant is het weer een enorme file van vrachtwagens die allen hopen eerstdaags de grens over te kunnen.

Gelukkig moeten wij niet aanschuiven.

We moeten nog een tweetal uurtjes verder rijden naar onze eindbestemming. Hoe verder wel Zuid-Afrika inrijden hoe groener alles wordt en ook hoe heuvelachtiger.

We moeten nog wel inkopen doen voor de laatst 2 dagen want er is geen restaurant noch winkel in km’s rond ons verblijf.
We naderen Mirakele NP en hebben zicht op prachtige bergen. Het doet terug wat Amerikaans aan.

We registreren ons, het rijbewijs wordt bij het binnenrijden gecontroleerd en we mogen het park in , op naar ons verblijf Topli tented kamp , nog een 19 km verder!

Aan de receptie vertelt men dat in het park de big 5 zitten, maar ... we kunnen tijdens onze rit naar onze tent geen enkel dier spotten....

Ik hoop dat dit verandert want ik heb me voorgenomen om morgen op de laatste dag alle 5 in 1 dag te spotten.......(het luipaard ontbreekt nog op deze reis)

Wat een mooie tent met aparte slaapkamer, grote keuken, badkamer en een enorm terras vlak aan een waterplas.
We hebben een prachtig uitzicht! We verwachten ook hier toch wel wat dieren te spotten die komen drinken, maar hierop moeten we wachten tot het zo goed als donker is en we enkel een olifant zijn slurf in de schaduw van het water nog wat kunnen zien bewegen.

We maken kennis met Hans van 4x4 selfdrive, die vanavond onze buurman is en die de reis voor ons organiseerde.

Tijd voor in onze keuken te kruipen om ons potje te koken en nog wat op het terras te zitten waar we wel heel veel dieren horen, maar het zien ervan zal ( hopelijk) voor morgen zijn.