Victoriafalls

Zimbabwe, Victoria Falls

Gisterenavond nog geprobeerd de blog online te krijgen ( de wifi is hier maar tot 21 uur) maar helaas, het was amper mogelijk de tekst erop te zetten , laat staan de foto's. Maar we blijven proberen...

Toch niet zo goed geslapen vannacht, er was de hele nacht getrompetter van olifanten dichtbij en andere dierengeluiden. We moeten vroeg op want om 7 uur vertrekt ons busje naar Zimbabwe naar de Victoriawatervallen.

Natuurlijk eerst de formaliteiten om Botswana uit te gaan en dan staat er aan de grens met Zimbabwe wel 50 man voor ons om een visum te krijgen. Pfff... Eigenlijk valt het nog mee we zijn maar een uurtje kwijt met de grensformaliteiten.
70 km verder naar de Vic Falls. Het valt op dat het hier ook vrij groen is, en ons busje moet herhaaldelijk uitwijken voor olifanten op de weg.

Het is 9h 15 wanneer we de Vic falls binnengaan. Dit is echt wel indrukwekkend, ze zijn meer dan 1600 m lang en een kleine 100 meter diep. Er is een mooi wandelpad aangelegd en we gaan alles af. Er hangt een dikke spray overal afkomstig van de watervallen en op vele plaatsen worden we toch wel nat. Gelukkig is de zon van de partij en droogt alles vrij snel.
Aan de overzijde zien we zelfs mensen bovenaan zwemmen ... niets voor mij!
Tegen de middag hebben we alles wel 2 keer afgelopen en zijn we toe aan wat rust.
We lunchen en gaan verder naar het stadje zelf waar we op een craft market komen. Het is raar hier is zo goed als geen volk en worden dan ook door iedereen aangesproken . Ze willen hier niet alleen iets verkopen maar vooral ruilen tegen T-shirt, bics of zelfs mijn pet. Vermits we enkel het nodige bij ons hebben kunnen we daar niet op ingaan maar ik laat mij toch verleiden om een mooi hoofdje gemaakt uit steen te kopen.( na behoorlijk afpingelen uiteraard)

Het is hier wel heel warm dus op naar een terras. Ons busje vertrekt pas terug tegen 16 uur. Men gaat er blijkbaar van uit dat de mensen na het watervalbezoek nog gaan bunjeespringen , gaan, raften ofzo. Dit is echter niet zo ons ding, dus we zitten wat vast. Een helikoptervlucht vinden we veel te duur (260 EURO p/p voor 20 minuten.
Vermits ons busje reeds "compleet " is vertrekken we om 15.30 terug en ja hoor.... weer dezelfde grensformaliteiten.
Tegen half zes zijn we pas terug, we zijn moe. Eerst nog sunsetcruise voor morgen boeken en dan toch wat bekomen.
De blog bijwerken en misschien nog een proberen online te zetten ?
We hebben geen honger, we hebben vanmiddag behoorlijk wat gegeten, dus wordt er niet gekookt.