Liitle Adam's peak -Arugam Bay

Sri Lanka, Arugam Bay

We worden vrij vroeg wakker en om half negen staan we paraat om de little Adam's Peak te beklimmen

.We rijden wel met de auto naar het beginpunt, dan sparen we toch al wat onze energie...Het begint met een mooi aangelegd pad en gaat stilaan over in een zandweg. Het gaat heel geleidelijk naar boven , dus ook voor mij goed te doen.

Het wordt mooier en mooier en we lopen gewoon tussen de theeplantages. Onderweg ook een aantal theepluksters. Zij hebben er wel een commerce van gemaakt om op de foto te willen en vragen geld. We kunnen geen geld blijven geven zodat we ze stiekem trekken, dit is veel natuurlijker dan geposeerd.

We passeren ook een soort van barakken waar, vermoeden we de theepluksters en hun familie wonen.

Het is heerlijk wandelen hier, we krijgen stilaan zicht om de Ella Gap en de omliggende bergen, waarvan er een nog steeds in brand staat.

Aan het pad en het gemakkelijk stappen komt natuurlijk een eind en we moeten weer tal van trappen op. Vermoeiend maar we zijn dit ondertussen wel wat gewoon en het gaat wel.
De klim is echter zeker de moeite waard! Wat een vergezicht en dit naar alle kanten!

De trappen terug naar beneden gaan vlotter en om 10 uur zijn we al terug bij de auto.

Onderweg stoppen we nog bij de Rawana watervallen, maken wat foto's en vertrekken naar onze volgende bestemming 120 km verderop Arugam Bay.

Het landschap verandert onderweg. In plaats van veel groen zien we meer en meer dorre vlaktes, meer een soort savanne.

Tegen 14 uur checken we in in Galaxy Lounge en hebben een hutje op het strand vlakbij de zee gelegen, compleet met terras en hangmat. Schitterend!

We lunchen eerst en gaan dan voor een duik in zee. De golven hier zijn enorm en de stroming vrij sterk, zodat we zelfs moeite hebben om te blijven staan of om terug uit het water te komen. Voor surfers ideaal.

De rest van de middag luieren we wat op strand, doen een strandwandeling en gaan nog eens zwemmen.
Op zeker ogenblik komt de JL uit het water en zegt doodleuk dat zijn bril in de golven verdwenen is..... Gelukkig heeft hij een reservebril bij.

Ook hier moeten we op voorhand zeggen wat en tegen welk uur we willen eten, maar het eten ziet er hier wel goed uit. De lunch was toch al in orde.

Ze serveren hier ook geen bier of wijn, maar je kan wel een "special juice" bestellen, dit is plaatselijke Arak met citroensap ofwel mag je zelf je drank gaan kopen en meebrengen.
We eten een soort van grote tapaschotel, wel lekker en deze keer genoeg!
Het personeel is enorm traag, de baas had ons hiervan al verwittigd en daarom moeten we ook op voorhand bestellen. Dessert slagen we over want het personeel begrijpt ons niet zo goed.

Het heeft wel iets de blog schrijven op 20 meter afstand van de zee, terwijl de maan in het water weerkaatst.