woensdag 9 augustus 2023

Oeganda, Murchison Falls National Park

Om 7h 20 zitten we in de auto klaar om te starten met een game drive op de rechter oever van de Nijl.

Het vroege vertrek loont want al vlug zien we hordes dieren: Kobus, hartenbeesten, waterbokken, giraffen, wrattenzwijnen, allerlei vogels, nijlpaarden , buffels enz enz.

We rijden de meeste tracks af en hebben soms een prachtig gezicht op Lake Edward. Aan de oevers ervan kijken we uit naar de schoenbekooievaar maar… helaas.

We zien alles wat er te zien valt behalve… leeuwen. Deze zijn ons blijkbaar niet zo gunstig gezind.

De wegen zijn ook veel beter dan gisteren en kunnen zelfs met de ramen open rijden!;

Na een aantal uren hebben we het gezien dus tijd om te gaan reserveren voor de boottrip naar de waterval deze namiddag.

We hebben geluk we hebben de twee laatste plaatsen.

Stipt om 13h 45 zijn we terug ter plaatse en een soort van grote pontonboot lig al klaar voor ons.

Zoals gelezen in de reisgids gaan we aan de linkerzijde zitten en hebben van daaruit het beste zicht.

De boot dient 17 km af te leggen tot aan de waterval en 17 km terug. Onderweg zouden we bijna vergeten dat we op weg zijn naar de waterval, zo’n massa dieren dat we langs de oevers zien.

Dit is een volledige safari langs de oevers van de Nijl om U tegen te zeggen. Dit is echt een “ must do”

Gekomen aan de waterval kunnen we deze dit maal van de onderzijde bewonderen en hebben een zeer goed zicht op de Nijl die aldaar door een 6 meter brede kloof wordt gestuwd! Er zit een ongelooflijke kracht achter.

De terugvaart gaat iets sneller doch beveelt geen seconden en vandaag hebben we samen toch wel 430 foto’s genomen.

Het is ruim half zes wanneer de boot terug aanlegt.

Vanavond staat er biefstuk friet op het menu, maar we zullen het bij deze vermelding laten.

Morgen gaan we het andere deel van Murchison Falls NP bekijken!

Mooie fotoreportage! De nijlpaarden blijven altijd leuk om naar te kijken!