Kasane

Botswana, Kasane

We moeten vroeg vertrekken want we hebben 500 km voor de boeg en moeten de grens met Botswana over.
Na een laatste blik op de nijlpaarden,blazen we de banden van de auto terug op ( we rijden de ganse dag op asfalt) en...we zijn weg.
Weerom een lange baan ... Tegen de middag bereiken we de grens met Botswana.
Eerst formaliteiten om Namibië buiten te gaan, zowel wat onszelf betreft als de auto. Dan moeten we met de auto door een plas rijden om geen besmettingen binnen te brengen.
Dan eerst naar de douane van Botswana om met de auto binnen te mogen, dan naar de migratie voor een visum. Een vrij norse dame staat ons te woord, we moeten al onze verblijven tot in detail opgeven voor we een stempel in ons paspoort krijgen. Als dit gedaan is beging deze norse dame plots voor ons te zingen en maakt wat gebaren naar ons. We verstaan er niets van maar we hopen dat het zegeningen zijn in plaats van vervloekingen!

Dan is het nog niet gedaan dan moeten we met de auto iets verder rijden, we moeten uitstappen en met onze schoenen ook in een bad gaan staan, waarna onze ijskast gecontroleerd wordt op dierlijke producten, groenten en fruit. We mogen door!
Het eerste wat ons hier opvalt is dat het vrij groen is in vergelijking met Namibië. We zijn Botswana amper in of we zien verschillende keren olifanten gewoon langs de weg!
Wat later bereiken we Kasane, waar we boodschappen moeten doen want onze kampplaats heeft geen restaurant. We moeten ook pula's pinnen.
Onze kampplaats Senyeti valt zeer goed mee, we hebben een overdekte hut met lavabo, zelfs een apate Wcn badkamer. We worden wel overal gewaarschuwd voor de dieren, want er is hier totaal geen omheining en de dieren kunnen hier zo loslopen!
We boeken een uitstap naar de Voctoriawatervallen in Zimbabwe voor morgen en gaan naar de waterhole waar er tussen 17 en 21 uur internet is... Eindelijk!
We zien al direct giraffen, olifanten, apen enz... zo vlak voor onze neus. het is wondermooi hier!
Alleen..... het internet wil weer niet mee! We slagen er niet in de blog online te krijgen... later nog eens proberen.
Tijdens het eten zien we in de verte al olifanten richting kampsite komen...
Terug naar de waterhole daar is het een verzameling van olifanten, vlakbij.... ongelooflijk!