Maandag 1 augustus 2022

Zuid-Afrika, Lephalale Local Municipality

De hele nacht heeft het enorm gewaaid, soms op het randje van storm af. De hele tent bewoog en ook wanneer we wakker worden waait het nog stevig.

Tijdens het ontbijt worden we blij verast door een kudde olifanten die schuin over ons terras komt drinken. Er zijn vele kleintjes bij.
Dit is al een goed begin van de dag want ik had me gisteren voorgenomen om de big 5 in 1 dag te spotten....

We hebben de hele dag om Mirakele te verkennen. We rijden eerst naar het viewpoint hoog in de bergen.

Het is een prachtige omgeving, met bergen, rotsen, vergezichten, echt heel mooi! Onderweg proberen we toch wel wat dieren te spotten.
We merken massa’s dierendrollen op de weg maar de producenten ervan laten het totaal afweten.

We spotten NIETS! Het is hier ook wel vrij dicht begroeit zodat het moeilijk is maar we zouden toch iets moeten zien....

Uiteindelijk komen we nog 2 springbokken tegen.
Na het nieuwpoint begeven we ons naar de andere sectie van het park, waar o.a. de neushoorns zouden moeten zitten .

En..... ook hier zien we totaal niets! We rijden elke lus en weggetje van het park af en kunnen enkel een kudu, en een onyx spotten. Zelfs de waterplassen zijn zo goed als verlaten.... Het is vrij raar, het lijkt wel of het park is uitgestorven.
De big 5 op 1 dag zag dus voor een volgende keer zijn...

Terug bij onze tent, ruimen we de auto wat op en beginnen met inpakken.
De wind steekt tegen de avond terug fel op! We moeten zelfs 2 pulls aandoen om het warm te blijven hebben.

En dan.... plots... vlak voor onze neus komen er 3 waterbokken tevoorschijn! En dit in gezelschap van een aantal andere watervogels. We merken nog een grote varaan op onder onze tent, maar die is te vlug zodat we hiervan geen foto hebben.

De dieren zijn vandaag geen succes maar de omgeving des te meer !

Vannacht onze laatste nacht in Zuid-Afrika. Morgen rijden we terug richting Johannesburg waar we onze auto moeten inleveren en waar we om 19 h de vlucht terug naar huis nemen!

Wat is die prachtige reis weer voorbij gevlogen ….maar met heerlijke onvergetelijke mooie beelden op het netvlies gebrand en ,zoals zo vele ,een beetje verliefd geworden op het zalige Zuid Africa… Welkom thuis !!!