Zaterdag 16 juli 2022

Zuid-Afrika, Bushbuckridge

Onze nacht in de tent was eigenlijk buitengewoon comfortabel, plaats genoeg en we hebben het zelfs niet koud gehad.

Deze morgen had ik enkel iet of wat problemen om via de ladder er terug uit te klimmen, maar ik neem aan dat dit de komende dagen zal beteren.... (Hopelijk)

We hebben wel al enkele dagen problemen met de ijskast, deze slaat wel aan maar ze koelt totaal niet.
Er zijn op de camping evenwel zeer bereidwillige buren die al direct doorverwijzen naar iemand anders wat verderop die er alles van kent.
In een mum van tijd staan er twee experts bij onze ijskast, maar het verdict van hen is alles behalve gunstig. Het is alleszins niet zomaar op te lossen, ze zeggen dat ze kapot is en ze raden niet aan om zonder ijskast richting Botswana te rijden.
Dus er zit dan maar 1 ding op en dat is telefoneren naar het verhuurbedrijf. Daar wordt gezegd dat ze het gaan oplossen, ze vragen naar onze overnachtingsplaatsen en ze gaan ofwel bellen ofwel afkomen om een en ander op te lossen.

Met al dat gedoe is het dan ook al half elf eer we vertrekken.

Na een dik uur rijden rijden we via de Orpen Gate het Kruger National Park binnen.

We zien al dadelijk vlak bij de weg massa dieren. We vervolgen onze weg al game drivend naar het Satara Rest Camp.
We zien Giraffen, Olifanten, 2 buffels, koedoes, zebra’s, springbokken, gnoes, impala’s, enkele prachtige vogels enz en op de koop toe vlak voor we het restcamp bereiken liggen er gewoonweg 4 leeuwen vlak naast en deels op de weg te slapen.
Wij zijn slechts op enkele meters afstand!

We checken in bij het camp en mogen een plaatsje uitkiezen. Het is hier ook wel druk maar we zitten toch veel rustiger en ruimer dan gisteren.

Ook de tent opzetten gaat nu als een fluitje van een cent. Alleen hebben we om half zes nog niets van de ijskasten gehoord....
We besluiten op tijd richting restaurant te gaan in de hoop dat daar wifi is en om te zien of er nieuws is van onze ijskast.

Inderdaad er is blijkbaar een bericht gestuurd met de mededeling dat ze morgen een nieuwe ijskast gaan opsturen naar onze overnachtingsplaats, we zijn benieuwd.

We hadden verwacht, gelet de massa volk , in een soort van gaarkeuken terecht te komen, maar niets is minder waar. Het eten is hier uitstekend ( vooral de carpaccio van springbok) en we laten ons dan maar eens goed gaan...
“Buikske vol herteke rust” en het is tijd op onze ladder op te kruipen. Wordt vervolgd!

Hei, het ziet er weer een toffe reis uit en tot hiertoe al prachtige foto’s. Al santé op de volgende apero en we gaan mee genieten van jullie verhalen 👍😂