2 augustus 2019 Batu caves-Birdpark-Kuala Lumpur

Maleisië, Kuala Lumpur

De wekker loopt af om 7h30 we willen ons vandaag niet overslapen want er staat wel wat op het programma

Tegen 9 uur zijn we vertrekkensklaar om terug richting Kuala Lumpur te rijden. We rijden vlot tot we hoofdstad naderen en dan komen we terecht in de ene file na de andere. Het is dan ook al half twaalf wanneer we aankomen bij de Batu caves. Dit is een grote kalkstenen g grot waarin zich verschillende hindoetempels bevinden maar.... om er te geraken moeten we eerst 272 treden beklimmen. Lekkend en hijgend komen we boven terecht in een grote grot van wel 400 meter lang en 100 meter hoog . Best wel indrukwekkend. De randen worden bewoond door vrij franke apen die er niet voor terugdeinzen mensen aan te vallen om hun gerief of eten af te pakken en in de grot zelf zijn een aantal tempels ondergebracht.

Wanneer we terug beneden zijn worden we getrakteerd op een zeer korte maar hevige regenbui ( de eerste)

Tijd voor onze volgende stop: het Kuala Lumpur Birdpark. Dit is 21 ha groot en is eigenlijk 1 grote volière waar we tussen de losvliegende en loslopende vogels terechtkomen, die alles behalve mensenschuw zijn. We zien verschillende soorten, duiven, pauwen, ooievaars, ibissen, reigers, neushoornvogels, pelikanen, papegaaien, toekans, enz. enz. Echt wel de moeite, alles is mooi aangelegd met watervallen, rivieren enz, goed onderhouden en zeer verzorgd.

Tegen een uur of 4 houden we het voor bekeken en moeten we nog een 20 minuutjes rijden naar ons Hotel, wat we eigenlijk vrij vlot bereiken. We zitten hier op de 25 e verdieping en hebben zicht op de Petronas torens alsmede op de Menara toren. We kunnen het slechter treffen.

Bij onze kamer hebben we toegang tot de executive lounge waar we gratis cocktails en frisdranken kunnen nemen en waar een "snackbuffet" is. Dus daar naar toe! We moeten ons inhouden met de hapjes want we moeten nog kunnen eten vanavond. Dit alles met zicht op de skyline van Kuala Lumpur en de Petronas towers.

Nadat we "ingehouden" voldaan zijn gaan we op zoek naar iets te eten. We komen terecht in de eetstraat Jalan Alors. Dit is een straat die gewoon omgetoverd wordt tot een groot openlucht restaurant. Het krioelt hier van de mensen , en is best gezellig. Uiteraard laten we ons verleiden om ook hier ergens een plaatsje te zoeken. We eten overheerlijk, o.a. een zeer rijkelijk gevulde vissoep. Ook hier betalen we voor 2 personen drank in maar 16 EURO. We slenteren nog wat rond en keren terug naar het hotel, waar we in slaap vallen met zicht op de Petronas Towers bij night en zicht op het Berjaya shoppingcentre waar we door de ramen achtbanen kunnen zien rijden...

dat is al wel een heleboel gedaan en heel veel ontdekt en zeker kunnen genieten van al dat lekkers die tweede dag ! hopelijk morgen niet te stijf van de trappen !! x