Chobe national Park Ihaha

Botswana, North-West

Deze nacht was het toch vrij koud. Het is eigenlijk de eerste keer, buiten de eerste nacht, dat we wakker worden van de kou. Het verschil in temperatuur tussen dag en nacht is gemakkelijk 20 graden.

Na ons "vastloopavotuur" van gisteren maakt de auto een raar geluid en we denken eraan om toch even langs het filiaal van de verhuurfirma te rijden. Maar na even doorrijden horen we niets meer en we besluiten toch door te rijden.
Voltanken want tussen Kasane en Maun ( binnen 4 dagen) is er geen benzinepomp meer.

We rijden het Chobe National Park in en komen al vlug weer in een totaal andere wereld terecht. Het is weeral prachtig, overal waar we ook maar kijken zien we dieren. De wegen zijn niet zo best ( men mag hier alleen maar met een 4x4 binnen) maar we komen toch niet vast te zitten.

We zien vooral veel giraffen, er zijn er zelfs enkele die ons de weg versperren. Op zeker ogenblik zien we massa's buffels, honderden....Dit alles naast uiteraard de gebruikelijke antilopes, nijlpaarden, olifanten, prachtige vogels enz.

Kort na de middag bereiken we onze eerste kampplaats Ihaha. Er zijn hier slechts 10 kampplaatsen en we krijgen de allerlaatste, prachtig gelegen vlak aan de rivier en vlak naast een weggetje dat door de dieren gebruikt wordt om naar de rivier te gaan. We hebben het weer getroffen!
Er is hier wel geen electriciteit, kortom we zijn weer totaal op onszelf aangewezen.
De ganse namiddag genieten we van het uitzicht. Vlak voor ons ligt een enorm nijlpaard in de rivier en we zien massa's prachtige vogels, waaronder vooral de blauwe glansspreeuw, die alles behalve schuw is.

Op zeker ogenblik passeert een kudde antilopes op 20 meter afstand, we hoorden ze zelfs niet.Machtig!
Iets later een troep apen... We moeten hier wel alles goed afsluiten en niets buiten laten want de dieren lopen hier overal vrij rond , nergens is er hier een omheining.

Het vuur wordt op tijd aangestoken , tijd voor een aperitief dus! We genieten van een ongelooflijk mooie zonsondergang en... alsof we ze besteld hadden verschijnen plots 2 olifanten vlakbij die aan de rivier gaan drinken.

Het wordt vlug donker. We verorberen onze steak met sla en tomaat en tijdens het eten worden we getrakteerd op een symfonisch orkest van .... brulkikkers met af en toe een trompet van een olifant.Dit is puur genieten!
Benieuwd wat de nacht ons zal brengen. We hebben in onze daktent luiken met gaas die we kunnen openen en zo liggen we precies helemaal buiten en hebben zicht op het dierlijk " nachtleven."