Dinsdag 19 juli 2022

Zuid-Afrika, Mutale Local Municipality

Weeral vroeg op vandaag en wanneer we zo goed als klaar zijn begint het te ....miezeren!

Ik weet niet waarom de weergoden ons niet zo gunstig gezind zijn maar.... niets aan te doen.

We rijden nog meer noordwaarts in het Kruger Park en de massa dieren die we de eerste dagen zagen is wel verdwenen.

Doch dit maakt het er niet minder prettiger op en we zien al direct een aantal dieren die we de voorbije dagen nog niet zagen: wrattenzwijnen, maraboe’s, gieren, een arend, mangoesten , ooievaars en tal van prachtige vogels! We zien ook een jakhals maar daar kunnen we geen foto van nemen.

In de loop van de voormiddag begint het wel goed te regenen en het klaart pas op kort na de middag, maar de zon komt toch niet echt tevoorschijn.
Tegen een uur of 4 bereiken we het Punda Maria Restcamp. Het is een vrij klein en rustig kamp, wat primitiever en..... ook hier geen wifi!

In het restaurant staan maar 5 tafeltjes en we hebben niet gereserveerd.Uiteindelijk mogen we eten aan het tafeltje waar het drankassortiment is uitgestald. Allemaal goed.

De kaart is identiek aan die van gisteren doch gisteren was het vlees duidelijk van betere kwaliteit.

Het is vanavond toch vrij koud en ook vochtig, alles wordt vlug klammig. We gaan dan ook, zoals iedereen hier, vroeg onder de wol.

Morgen rijden we naar het uiterste noorden van het Kruger Park om dit via de Pafuri Gate te verlaten.
Tot morgen of tot wanneer we wifi hebben!