Vrijdag 29 juli 2022

Botswana,

We staan op het punt te vertrekken wanneer onze buurman hulp vraagt bij het wisselen van zijn platte band .

Dit duurt toch een tijdje zodat het toch al vrij laat is wanneer we uiteindelijk weg zijn.

We gaan terug via een weg parallel aan die van gisteren die ( een klein beetje) beter zou moeten zijn.

Wij bijten ons dus terug door het zand en na een uurtje bereiken we de gate.

En hier gaat het mis! We hebben in onze GPS als eindbestemming onze overnachtingsplaats voor vanavond ingegeven in plaats de gate van het Makgadikgadi Park.

We blijven dus lange tijd de hoofdweg volgen tot op zeker ogenblik toch onze frank valt en we precies toch verkeerd aan het rijden zijn.
Inderdaad! We moeten 44 km terug naar de ingang van de gate.

Het is dus een dag met allerhande vertragingen!
Maar zelfs langs de hoofdweg waar we rijden staan de olifanten en giraffen gewoon naast de weg.

Het is dan ook al tegen de middag wanneer we het Makgadikgadi Park inrijden.

Gisteren dachten we dat we al hele slechte zandweg hadden, maar in vergelijking met nu viel dit nog mee. Deze wegen zijn niet voor zondagsrijders!

We zijn nog niet zo lang in het park en het valt ons direct op dat er massa’s zebra’s zijn, die alleen maar vermeerderen naarmate we verder het park intrekken.

Uiteindelijk komen we aan de Boteti rivier en daar kijken we onze ogen uit! Geen honderden maar duizenden zebra’s, af en toe afgewisseld met een kudde olifanten, wat wildebeesten, enz. enz.

Wat is dit hier prachtig! We kunnen op de oever van de rivier rijden zodat we ons temidden van deze prachtige dieren bevinden.

We laten de foto’s hier voor zich spreken, maar wordt niet duizelig van de hoeveelheid streepjes.

We rijden verder naar onze kampplaats Kumaga waar we een staanplaats hebben vlak boven de rivier ( die op deze plaats wel droog is) maar waar zich toch ook een massa dieren ophouden.

We doen nog een wandelingetje in de buurt en beginnen aan het avondeten onder het goedkeurend oog van een uit die vlak voor ons in een boom zit en met zicht op een voorbijtrekkende kudde springbokken.