Tangalle

Sri Lanka, tangalle

Wat een goed ontbijt deze morgen! We krijgen eieren, toast, een grote fruitschaal, 10 pannenkoeken, vers fruitsap en koffie! Eigenlijk is dit wel best een goed adres alhoewel het op het eerste zicht wat raar overkomt. Ook zeer vriendelijk mensen, trouwens allemaal hier in Sri Lanka.

Onze volgende bestemming ligt maar een goed uurtje rijden , dus zoeken we nog naar iets onderweg. En ja... waarom eens geen tempel?

Zo komen we terecht bij Mulkirigala, waar een aantal grottempels te zien zijn. Uiteraard weer een ferme klim!! Het toont allemaal wat meer vervallen maar de muurschilderingen zijn wel mooi.
Vandaag is het bewolkt en tijdens onze klim valt er zelfs wat regen, al goed misschien, want we lekken weer van het zweet.

Nog een half uurtje rijden naar ons volgende verblijf voor de komende 2 nachten: Mangrove Beach cabanas in Tangalle.

Wat hebben we hier een mooie strandcabana, met een ruim dagligbed op het terras, een openluchtbadkamer en er zijn geen vensters zodat we vanuit het bed gewoon de zee zien en de bries voelen. Dit heeft wel iets!

We spenderen de rest van de namiddag op het ligbed en maken een kleine strandwandeling.
Ook hier moeten we voor 6 uur al zeggen wat we willen eten en tegen hoe laat, dit blijkt dan toch overal de gewoonte hier te zijn.
De eerste Gin tonic wordt besteld en we horen dat hier 's avonds iets verder op het strand de schildpadden uit zee komen om hun eieren te leggen.
We eten lekker : inktvis en tonijn.

We weten nog niet goed of we nu nog op schildpaddenjacht gaan. Het is toch wel wat stappen in het donker op het strand en we hebben alleen wifi in het restaurant.
Dus ik zet de blog er al op maar het kan zijn dat dit nog vervolgd wordt met onze schildpaddentocht....