Windhoek Vondelhof

Namibië, Windhoek

Eerste werk vandaag is de auto uitmesten en onze bagage ordenen want vandaag moeten we de auto inleveren.

Gisteren had er al een jongen heel beleefd komen vragen of we geen overschot van eten of kleren hadden, dus deze morgen geven we hem alles wat we nog over hebben en zoeken ook nog welke kleren we kunnen missen.

Rond 8 uur zijn we toch weg we moeten maar een kleine 300 km rijden. Stilaan zien we toch dat we in een rijkere streek komen, de hutjes maken plaats voor kleine stenen huisjes .
Onderweg krijgen we 3 x politiecontrole maar we zijn steeds met alles in orde!

Tegen een goede 11 uur komen we aan in Windhoek waar we nog 2 nachten slapen in Vondelhof.
We hebben geluk onze kamer is al vrij. Het is een mooie guesthouse met zwembad ( is wel te koud) goed terras en ongelooflijk vriendelijke mensen.
We laten al ineens een tafel voor vanavond reserveren in Joe's Beerhouse.

De rest van de middag niksen we bij het zwembad. Er is hier blijkbaar wel een enorm watertekort want we worden zelfs gevraagd het koude water van de douche op te vangen in een badje.
Ondertussen is de auto ook opgehaald en in de late namiddag doen we toch een toertje in de buurt.
Voor de veiligheid heb ik enkel een heuptasje aan en wordt al direct door een dame staande gehouden met de mededeling dat dit vragen is om overvallen te worden.... je draagt best niets zichtbaars zegt ze....

Terug naar ons hotel waar we aperitieven tot de taxi ons komt halen om naar het restaurant te gaan.

Het is hier een drukte van jewelste, er kan hier 400 man zitten en het is stampvol! Wel enorm gezellig met een grote toog, allemaal grote tafels en heel smakelijk gedecoreerd.
We bestellen carpaccio van orynx, oester en dan een reuzebrochette met springbok, kudu, krokodil, oryx en zebra. Allemaal heel lekker alleen moet het blijkbaar nogal vooruit gaan want tijdens het voorgerecht wordt het hoofdgerecht al gebracht en ze willen zelfs het niet lege bord met oesters als meenemen ( waartegen uiteraard groot protest)
We liggen op tijd in ons bed.

Sorry vandaag geen foto's , we proberen het morgen goed te maken!

bedankt voor de mooie reportages, een goede terugreis gewenst!