6 augustus 2019 Cherating

Maleisië, Cherating

Niets gehoord of gezien van een storm vannacht, volgens ons is er gewoon geen geweest.
De wind is gaan liggen en het is al behoorlijk warm.

We ontbijten met zicht op zee en het ontbijt is in verhouding met de kamer dus piccobello.

We besluiten vandaag toch iets te ondernemen dus wij op weg aar Chuckai, een dorp 12 km verder waar er elke morgen markt wordt gehouden.
Na wat zoeken vinden we de markt, die al bij al niet zo heel groot is. We hebben hier veel beziens, velen vragen van waar we komen, heten ons welkom en ze vragen zelfs of we geen foto's moeten nemen...
Hier is zowat alles wat vers is te koop, allerlei groenten, fruit, kip, vlees, vis enz..

We moeten eveneens dringend op zoek naar een ATM want binnen enkele dagen beginnen hier feestdagen en gaan we naar de Perhetians waarop het gehele eiland geen ATM te vinden is.

Terug naar Cherating waar we bij Hafiz vragen of het mogelijk is voor vandaag een rivercruise door de mangroves te boeken, doch deze vertrekken pas om 16 uur.

Wat kunnen we ondertussen beter doen dan genieten van ons optrekje, waar we op zeker ogenblik op het terras zelfs bezoek krijgen van een vrij grote varaan.

Ons programma voor de namiddag is dus zwemmen, opdrogen, zwemmen, ( klein) strandwandelingeske, lezen, zwemmen, opdrogen....

Tegen 16 uur gaan we naar het centrum van Cherating . Alhoewel dit wordt omschreven als een " badplaats" is dit minuscuul klein en het bestaat voornamelijk uit een straat vol met hotels, homestays en resorts. Niks speciaals.

We zijn op tijd voor onze cruise door de mangroves en we hebben geluk we zijn in totaal maar met 6 personen.

Mangroves zijn altijd mooi , ze blijven ons bekoren en het wordt nog mooier wanneer we in de bomen een 3-tal zwart -gele slangen kunnen spotten, enkele grote varanen, een spinkrab,en een reuzemot. Afwezig vandaag zijn de vogels, dit had het nog mooier gemaakt.
Het valt ons op dat hier in Maleisië eigenlijk weinig vogels zijn, althans wij hebben er nog niet zo veel gezien, buiten in het birdpark van Kuala lumpur.

Tijd voor onze dagelijks aperitief en bezoek aan het restaurant van het hotel, wat denken we hier in de buurt de beste optie is.
Vandaag gaan we voor thaise green curry heel lekker doch er zitten amper 5 stukjes kip en 5 blokjes groenten in....Dit is nog iets dat ons opvalt: de kleine porties (of ligt dit aan ons?)