Sesriem

Namibië, Sesriem

Wijzerke rond geslapen! Na een heerlijk ontbijtbuffet zijn we nu " echt" weg.

Ons eindpunt van vandaag is de Sossousvlei zo een 350 km verder.We hebben er zin in!

We zijn ongeveer 10 minuten aan het rijden wanneer we langs de weg een stopbord zien met aan de overzijde een soort van kotje. We weten niet goed wat we moeten doen, dus vertragen we en plots zien we iemand uit dat kotje komen en teken doen naar ons. We stoppen. Het is een politieagent die toch op vrij kordate wijze zegt dat we moesten stoppen en hij ons nu een boete moet geven. We proberen wat te argumenteren maar er is geen ontkomen aan we moesten spontaan gestopt zijn en nu gaat ons dat 300 Namibische dollar kosten. ( ongeveer 20 EURO) We moeten betalen en hij spelt ons meermaals de les.Uiteraard krijgen we geen bonnetje , we denken dat hij vanavond blij naar huis gaat....
We zijn amper weg en dit al... dat beloofd.

We komen al direct op een gravelweg, wat een van de hoofdbanen moet voorstellen.We rijden vlot een dikke stofwolk achter ons latend.Al dadelijk rijden we door prachtige dorre maar zeer desolate landschappen. We vragen ons af of hier wel mensen wonen.
Onderweg passeren we een eenzame struisvogel en zien massa's prachtige nesten in de bomen hangen. Op een kar met ezels na komen we zo goed als niemand tegen.
We rijden richting Spreethoogepas. Wat is het hier mooi! We hebben spectaculaire uitzichten over bergen en valleien. We moeten vrij steil terug naar beneden rijden, in eerste versnelling houdt de auto het amper. Prachtig!
Vanaf hier wordt het wel wat drukker zodat we soms noodgedwongen in een grote stofwolk van onze voorganger terechtkomen.
We stoppen Solitaire, op de kaart een dorp maar in werkelijkheid enkel een benzinestation en bakker, omgeven door oude autowrakken. We kopen een heerlijke pigs ear en blueberry crumble bij de bakker en rijden verder.

Tegen 16 uur bereiken we in Sesriem onze kampplaats die gelegen is aan het begin van de Sossousvlei. We krijgen kampplaats 27 toegewezen, ongelooflijk prachtig gelegen met volledig vrij uitzicht over de vlakte. We hebben het getroffen!
We installeren ons, we klappen het bovenste deel van de auto uit en maken de bedden reeds op nu het nog licht is.
Tijd voor een drankje genietend van de prachtige zonsondergang .
Er moet natuurlijk gegeten worden vanavond. De JL kapt wat hout en probeert het vuur aan te krijgen,wat toch minder makkelijk gaat dan verwacht. Ondertussen wordt het gasvuur uitgeklapt en vermits we maar 1 vuurtje hebben wordt het rijst gemengd met een curry van groenten. De onyxsteak wordt op het houtvuur gelegd en er wordt een maaltijd getoverd die restaurant waardig is. Het is wel wat behelpen en eigenlijk is het wel wat " gemoos" maar het heeft wel iets. Nooit gedacht dat we dit in onze oude dagen nog zouden doen, maar dit is puur genieten van de natuur.
Voor verlichting zorgen we met kaarsjes en er wordt verlichting aangesloten op de 2e batterij van de auto.
We moeten natuurlijk ook de afwas doen en hebben geen afwasproduct gekocht. Geen nood, we verwarmen gewoon wat water, dit lukt ook.
Tijdens de dag was het heerlijk weer, onderweg zo een 27 graden en zelfs 's avonds is het nog goed buiten zitten, al dalen de temperaturen wel erg.
Tijd voor de blog bij te werken bij een glaasje lekkere wijn.
Onze eerste dag was , buiten de boete dan, al een meevaller. Morgen gaan we de sossousvlei verkennen.
Wel benieuwd of we vannacht goed gaan slapen op het dak van de auto.....