15 augustus 2019 Ipoh

Maleisië, Ipoh

Wat een drukte bij het ontbijtbuffet, we vinden gewoon geen vrije tafel, er botst dan nog een kindje tegen mij waardoor ik fruitsap mors en het hard gekookt ei dat ik probeerde te pellen bleek een rauw ei te zijn...

Iets later dan voorzien vertrekken we richting Ipoh waar er 3 tempels op het programma staan.

We zijn een uurtje aan het rijden en het wordt helemaal bewolkt en af en toe vallen er wat druppels.

Kort na de middag bereiken we de Perak Tong Temple waar zich het hoogste en grootste Boeddha-standbeeld van Maleisië bevindt ( bijna 13 m hoog)

Het is een vrij grote grottempel en we gaan 450 treden naar boven om ( zeggen ze) een mooi zicht te hebben op Ipoh. Het is zwoegen en achteraf leek dit zicht al de moeite toch niet echt waard te zijn...we hebben wel onze beweging gehad!

Onderweg naar de volgende tempel begint het te gieten! We besluiten dan ook eerst maar de Kek Long Tong tempel te bezoeken in de hoop dat het ondertussen opklaart om de Sam Poh Tong tempel te bezoeken.

Gearriveerd aan de Kek Long Tong tempel moeten voor de eerste keer onze paraplu en regenjassen uit de valies!

Ook dit is een mooie grottempel met enorme stalagtieten en stalagmieten, die meer indruk maken dan de boeddahbeelden zelf. Wel is er een prachtige tuin, doch gelet op de felle regen besluiten we deze maar over te slaan.

Dan naar de laatste tempel de Sam Poh Tong tempel , dit is de enige tempel die we persé wilden zien, en deze is.... gesloten! Hoe kan dit nu ?

Bij de " buurtempel" die we dan ook maar ineens bezoeken zegt men dat deze morgen tussen 9 en 14 h terug te bezoeken is.
Deze tempel heeft wel een vrij hoog "disneygehalte".

Ondertussen hebben we ook nog vlug een hotel geboekt voor vanavond, ( het vorige hadden we geannuleerd) en dus op naar het Syeunghotel in Ipoh.
Dit is een enorm groot hotel,het moet vroeger wel wat grandeur gehad hebben doch het is thans wel wat verouderd en ergens doet het toch ook wel wat " spooky" aan.

Ondertussen is het gelukkig gestopt met regenen, dus kunnen we de stad Ipoh zelf verkennen.
We hadden hier geen verwachtingen over doch dit is eigenlijk een vrij gezellig stadje, met vele oude huizen.

Nadat we zowel het oude deel als het nieuwe deel van Ipoh verkend hebben keren we terug richting hotel.
We besluiten in het hotel te eten, wat buiten de geringe portie, vrij lekker is, alleen zitten we hier moederziel alleen.
Morgenvroeg gaan we toch nog eerst de tempel die we vandaag gemist hebben bezoeken alvorens verder te rijden naar het eiland Penang.