4 augustus 2019 Kuala Lumpur

Maleisië, Kuala lumpur

Eindelijk goed geslapen deze nacht. De bedoeling is om eerst de Kuala Lumpur toren te bezoeken doch het is wat mistig vandaag en we besluiten het programma iet of wat om te draaien in de hoop dat de mist optrekt.

Dus we nemen eerst een Grab richting Petronas Towers, de twee 451 m hoge torens die zo kenmerkend zijn voor Kuala Lumpur. We hebben besloten hier niet naar boven te gaan we geven de voorkeur aan de Kuala Lumpur tower die zicht geeft op de Petronas towers.
Het dient echter wel gezegd dat deze van dichtbij veel mooier zijn dan men vermoedt wanneer men ze van ver ziet. De materialen , de afwerkingen het concept maken indruk. Zee mooi!

We wandelen door het hieraan grenzende KLC park, met fonteinen, vijvers en zelfs een zwembad. Ongelooflijk hoe alles hier goed onderhouden is, alles is gewoon spic en span.

Ondertussen is de mist toch al wat opgetrokken ( hopen we) dus nemen we een Grab ( ja wij zijn echt fan!) naar de Kuala Lumpur Menara tower .

Zonder het te vragen krijgen wij hier zomaar de 50+ korting!!!!
We nemen tickets voor zowel voor het obeservation deck ( 276 m hoog) als het skydeck ( 421 m hoog) en ja.... zelfs voor de skybox! Dit is een box volledig in glas ( ook de bodem) waar je enkele minuten in mag en waar we door de plaatselijke fotograaf verzocht worden om allerlei standjes aan te nemen die blijkbaar voor sommige mensen heel normaal zijn... Maar het moet gezegd de foto's zijn zeer geslaagd maar ...zullen hier toch niet gepubliceerd worden.
Spijtig dat het toch niet zo heel helder was om ver te kunnen zien.

Iets verderop ligt het Kuala Lumpur ecopark , een soort van jungle midden in Kuala Lumpur waar we een skywalk doen over verschillende hangbruggen, waarvan het onderhoud alleszins wel wat te wensen overlaat.

Ondertussen lekken we weer van het zweet dus bestellen we een Grab om ons richting Bukti Bintang te brengen.

We worden afgezet bij het gigantisch shopping centre Pavilion KL. Enorm groot en het ene disigner merk na het andere is hier aanwezig.

We slenteren zo van het ene shopping centre na het andere, het ene nog groter dan het andere en uiteindelijk komen we terecht in het Berjaya shopping centre. Dit is gewoon immens en op de 5e verdieping is hier een heel indoor pretpark aanwezig, met achtbaan die overkop gaat incluis.

Het is ondertussen 16 h en we hebben toch weeral wat afstand afgelegd zodat we uitgeput richting hotel slenteren, waar we een plonsje maken.

Uiteraard zijn we weer tegen 18 uur paraat in onze lounge, waar ze onze lievelingsdrankjes al kennen en waar we weeral tussen een groot aantal hapjes kunnen kiezen.

Wat het avondeten betreft kan ik zeer kort zijn: slecht! we hebben langer gestapt dan dat we aan tafel hebben gezeten.

We hebben vandaag weer 15 km gestapt , de nachtrust zal ons goed doen.

Morgen verlaten we de hoofdstad en rijden richting het Oosten van Maleisie.

Mooie verslagen en prachtige foto's. Na vive le vélo weer iets leuks om dagelijks te volgen! Geniet ervan! Mvg.

Dirk Van Hooydonk 2019-08-04 16:31:59

Diane en Jean-Louis, Ziet er weer

Gerald 2019-08-04 22:42:47

Ziet er weer top uit. Geniet ervan!