21 augustus 2019 Langkawi

Maleisië, Langkawi

We doen het rustig aan deze morgen en besluiten om de N-O kant van het eiland te verkennen, het Geopark, de mangroven, wat grotten enz.

Alhoewel het er vrij helder uitziet nemen we voor de zekerheid toch maar onze regenjassen mee. We zitten amper in de auto of het begint al te regenen....

Gelukkig maar voor even en het is terug droog wanneer we aankomen aan de Jetty van Tajong Rhu. Hier kunnen we een boot charteren voor ons alleen met op het programma: tocht door de Adaman zee, bezoek van een aantal grotten,, bezoek aan het Karst Geopark, bezoek aan arenden en uiteraard..... een fishfarm. Waarom dit laatste er altijd bij is is ons een raadsel.

We vertrekken richting Adaman zee en...uiteraard begint het terug te regenen. Spijtig want ons zicht op het gebergte en de verschillende eilandjes wordt flink beperkt. De foto's zijn dan ook navenant!

We denken dat we de regen wel hadden gehad doch plots voor ons doemt als het ware een mistgordijn /regengordijn op en wat we dan over ons krijgen is niet te beschrijven. We zijn door en door nat maar onze schipper blijft rustig ( op de tast) doorvaren. Dit is echt niet leuk, we zien totaal niets meer!
Ik ben er evenwel van overtuigd dat hier hier heel mooi moet zijn!

Wanneer we de eerste stop naderen, een vleermuizengrot, stopt het met regenen. Oef!

Doorweekt stappen we uit ons bootje en hop naar de vleermuizengrot. Hier hangen inderdaad massa's vleermuizen aan het plafond en aan de muren, we hebben wel een pillicht nodig om deze te kunnen zien. De weg terug naar de boot gaat door een mooi mangrovebos dat vol zit met apen.

We varen verder door de krokodillengrot ( waarom deze zo noemt is ons een raadsel) en kunnen ondertussen toch al wat meer zien van het landschap dat bij zonneschijn nog mooier moet zijn.

Plots komen we op een plaats waar het krioelt van de zeearenden, doch het is zeer moeilijk hiervan foto's te trekken.

We varen verder tot we uiteindelijk bij de fishfarm komen. Onze schipper zegt dat we moeten uitstappen voor de "fishshow"... We begrijpen niet wat men er aan vindt om in bakken naar wat vissen te gaan kijken, doch er zijn blijkbaar veel mensen die dit wel kunnen smaken... Smaak is koop!

Onze vaartocht zit er op, spijtig van het weer want we zijn ervan overtuigd dat we hierdoor wel veel gemist hebben. Niets aan te doen.

Op de terugweg rijden we de Gunung Raya op zijnde de hoogste berg van Langkawi. De weg hier naar toe is mooi doch hoe hoger we komen hoe meer wolken met als gevolg dat we weer niets zien! Van hieruit zouden we normaal een prachtig vergezicht moeten hebben. We zullen het maar geloven! Ook de Hornbills die zich hier ophouden zijn blijkbaar gaan schuilen.

We rijden terug richting hotel en onderweg... pakken we nog een tempeltje mee!

De rest van de namiddag zitten we op strand, gaan wat zwemmen en doen een klein dutje.

Na onze aperitief wandelen we terug via het strand ( op zoek naar strandtaferelen) naar het centrum waar we terecht komen in een Syrisch restaurant. Onze meningen over het eten hier zijn verdeeld....
Hopelijk is het morgen wat beter weer!