Mihintale-Nilaveli

Sri Lanka, Nilaveli

Het ontbijt is schitterend. Enorm veel keuze .

Om 9 uur arriveren we al in Mihintale. We hebben gelezen dat we vanaf beneden 1.850 trappen moeten beklimmen... We nemen echter een binnenweg waardoor we de helft al overslaan, dat zal nog wel genoeg zijn. We beginnen inderdaad met een enorm hoge trap, maar op zicht valt dit nog mee , de treden zijn niet zo heel hoog.

We zien veel mensen van hier die met twee en betonijzer mee naar boven zeulen omdat zij blijkbaar boven aan het werken zijn en er zo personeel wordt uitgespaard.
Dan uiteraard schoenen uit en pet af. In het midden zien we een kleine stoepa, links de trappen op eenheel groot spierwit boeda beeld en rechts vooraan kunnen we een zeer steile trap op die in de rotsen is uitgehouwen. Iedereen moet daar achter elkaar omhoog klimmen , aan een kant is een leuning maar het is twee richtingsverkeer. Ik probeer dit even maar op sokken of blote voeten is dit vrij moeilijk en ikzelf besluit geen enkel risco te nemen en blijf beneden wachten. Ik vrees dat mijn hoogtevrees gaat opspelen. De JL klautert wel naar boven tussen de massa volk. Bovenaan blijkbaar een heel mooi uitzicht maar dat zal ik seffens ook wel hebben wanneer we naar de grote stoepa gaan.
Nog trappen op naar de grote stoepa met tempel waar er inderdaad een prachtig zicht is op de gehele omgeving.

Dit zal tot nu toe onze laatste tempel zijn, we hebben er wel wat gezien en er zijn toch grenzen...
Terug naar beneden , we moeten nog een 100 tal km rijden tot onze volgende bestemming: Nilaveli bij Trincomalee waar we 3 nachten zullen verblijven.

De weg valt heel goed mee , we kunnen goed doorrijden en zijn al omstreeks 13 uur in het Nilavelli Beach hotel.
Het ziet er in orde uit! Gelegen op het strand, met grote tuin restaurant en bar aan het strand en groot zwembad.

We hadden blijkbaar een kamer zonderr A/C geboekt, dit zien we niet zitten dus vragen naar een andere kamer. Gelukkig hebben ze er nog eenmaar blijkbaar maar voor 2 nachten. Voor de 3e dag zien we dan wel.
Mooie kamer, alleen de badkamer is niet echt in verhouding.

We geven eerst onze vuile was af en trekken dan richting zwembad om wat te relaxen. Tegen 16 uur horen we plots enorm luide donderknallen en zie het boven de zee al zwart worden. We verwachten een immens onweer, maar er valt geen druppel.

Dan maar een strandwandeling. We lopen eerst naar rechts maar moeten al vlug stoppen want we komen aan het terrein van de zeemacht. Dan maar naar de andere kant. Een man aan wie we vragen wat het kost om morgen met de boot naar PigeonIsland te gaan om te snorkelen, dacht ons even in het zak te zetten, maar daar trappen we niet in.

Wat verder zien we koeien op het strand en aan de uitwerpselen te zien is dat daar hun natuurlijke habitat.

Voor het avondeten hebben we de keuze in het restaurant aan het stad of het buffet. We gaan maar voor het buffet en hier is echt niks op aan te merken . Het is de eerste keer dat we hier zo lekker eten. Probleem is alleen de wifi hier. Blijkbaar is er alleen wifi aan de lobby en bar, maar ook daar macheert dit de helft van de tijd niet. Ik hoop dat het uploaden van dit alles seffes gaat machteren anders.....

Weeral genoten van jullie verslag ! Hang on !!!

si van gelder 2016-08-12 18:42:05

Amai Sigrid, ge zijt ne echte fan... Merci!

debogasgaanopreis 2016-08-12 19:00:15

Toffe verslagen. Ik drink er een Gin Mare +1724 tonic op! :-)