donderdag 3 augustus 2023

Oeganda, Queen Elizabeth National Park

Deze morgen bij het verlaten van de kamer weer hetzelfde scenario dan gisteren: een olifant op 20 meter van onze kamer.

We mogen door want hij is rustig aan het eten.

Vandaag is een rustige dag.

Na het ontbijt eerst tanken . Iemand merkt daar op dat de de banden toch wel erg plat staat Alle banden worden nagekeken en inderdaad in 1 band zit een gat. Herstellen dus en ook de andere banden worden verder opgepompt.

We zijn nog te vroeg voor onze boottocht dus maken we eerst een wandelingetje door het plaatselijke dorp. Alhoewel dit toch een vrij toeristische bestemming is worden we door iedereen aangekeken en alle kinderen komen aanlopen om te zwaaien.

We gaan wat vroeger naar de pier waar is afgesproken en daar hetzelfde tafereel. Er zijn daar veel leerlingen op schoolreis en er zijn er zelfs die komen vragen om een foto van hen te nemen. Wanneer ze het resultaat zien zijn ze duidelijk onder de indruk en hebben enorm plezier.

Uiteindelijk kunnen we vertrekken met de boot, we hebben een privé boot met goede gids en varen op en af het Kazinga kanaal. We hebben nog nooit zoveel nijlpaarden gezien en dit van vlakbij!

Verder passeren er nog verschillende soorten hagedissen, kleurrijke vogeltjes, visarenden olifanten, krokodillen, buffels enz….

Dit is echt de moeite maar laten de foto’s gewoon voor zich spreken.

Hierna hebben e nog een dikke 2 uur tijd voor onze permit voor het park vervalt en besluiten nog enkele game tracks te rijden .

Onze lunch vandaag bestaat in een volledig wak geworden croque monsieur met worstjes. Voor dit laatste passen we.

Terug naar onze Lodge waar ikzelf een grote middagut doe want ik vrees dat een of ander beestje mij te pakken heeft. Hopelijk ben ik vlug terug paraat.

Terwijl ik dit zit te typen zien we WEER een olifant passeren op 20 meter van de kamer! De bewakers proberen hem weg te krijgen door er stenen naar te gooien. Wij daarentegen voelen ons enorm bevoorrecht zoiets te mogen meemaken.

Het avondmaal volgt de trend van de laatste dagen, een centimer soep, stoofvlees met veel rijst en zo goed als geen groeten en een glaasje met een cm warme pudding met watermeloen.

Vroeg het bed in vandaag in de hoop morgen veel beter te zijn. Morgen is terug een reisdag richting Kibbel Forest.