13 augustus 2019 Belum Rainforest

Maleisië, palau banding

Onze tijd op de Perhetians zit erop! Spijtig ik had hier gerust nog wat langer willen blijven...
Maar ja.. dan had de blog weer vol gestaan met foto's van vissen en dat willen we jullie besparen.

We moeten hier om 11 u uitchecken en om 12 h nemen we de boot terug naar het vasteland. Alles is hier prima geregeld. Onze bagage moeten we niet meer over het strand sjouwen deze wordt met een bootje naar de jetty gebracht en stipt om 12 h vertrekken we.
We maken nog wat ommetjes om mensen te gaan afzetten maar dan hebben we de boot zo goed als voor ons alleen.

Een uurtje later hebben we auto en al terug opgehaald en we kunnen verder aan onze rondreis beginnen.

We moeten een 185km afleggen maar daar doen we toch bijna 4 uur over! Het is vreselijk druk op de weg. Het is nog een feestdag hier en iedereen gaat blijkbaar naar zijn familie, het lijkt wel of heel Maleisie op de baan is. Langs de weg zien we ook regelmatig grote feesten bezig.
Ikzelf heb het wat lastig om me wakker te houden dus ik dompel af en toe toch wat in.

Het is bijna 17 u wanneer we het Belum Rainforest Resort bereiken. Ik dacht dat dit midden in de jungle ging liggen, maar dit lig gewoon naast de grote baan , naast het Temenggor lake. Wel mooi!.
Morgen gaan we hier de ganse dag een soort van trekking door het Belum Rainforest doen, waarvoor we op voorhand ( in België) een permit moesten aanvragen? We zijn benieuwd!

Het is hier vreselijk vochtig dus haasten we ons naar het zwembad van waaruit we prachtig zicht hebben op het lake.

Er is hier een bar....maar die is gesloten!

We zijn hier wel aan het resort gebonden voor het eten en we hebben de keuze tussen 2 restaurant. Vandaag het ene en morgen het andere.
Het eten is buffetstyle maar stelt niet zo hel veel voor en qua vlees is er ook hier enkel maar stukjes kip ( of tofu) te krijgen. We compenseren dit dan maar met het dessertenbuffet!
Vandaag zijn er zeer weinig foto's we hebben ook niet zo veel gedaan maar hopelijk kunnen we dit morgen goed maken.