Zondag 17 juli 2022

Zuid-Afrika, Ba-Phalaborwa Local Municipality

Deze nacht weerall heerlijk geslapen in onze daktent, eerlijk gezegd is dit comfortabeler dan de bedden in het begin van onze reis. We hebbende zelfs te warm in de tent.

We worden el enkele keren wakker van het brullen van leeuwen ( wat vlakbij lijkt maar dit is onmogelijk) en ook van het tikken van..... de regen!

Wanneer we wakker worden regent het ( leest giet het) nog steeds! Dit was niet in onze planning!

We breken dus vlug in de regen onze tent op en gaan dan maar koffie drinken in het restaurant, waar we voor de gelegenheid dan maar een uitgebreid ontbijt bestellen.

Enige probleem: de wifi werkt hier niet meer dus de blog kan niet online en we kunnen ook de berichten voor onze ijskast niet checken.

Dit alles kan de pret evenwel niet bederven en en we beginnen aan onze tocht richting Letaba campsite.

Het regent nog steeds maar stilaan wordt het droger en zelfs warmer.

We zien massa’s dieren, ik ga ze niet opsommen en laten hier de foto’s gewoon voor zich spreken.

Tijdens onze toch vermijden we wel zo veel mogelijk de grote wegen , kiezen voor de gravel roads, wat betekent dat we heel weinig andere voertuigen tegen komen.
Hoe verder we rijden hoe groener het eigenlijk wordt en we worden meermaals “opgeschrikt’ door allerlei dieren die vlak bij de weg staan en waar we een “ close encounter” mee hebben. Heerlijk!

Het is dan al 17 uur wanneer we het Letaba restcamp bereiken en aan de receptie worden we opgewacht door iemand van het autoverhuurbedrijf met een nieuwe ijskast!

Die man heeft hiervoor ocharme 10 uur moeten rijden.... Van service gesproken!!!! De nieuwe ijskast wordt met een glimlach omgewisseld , ongelooflijk!

We zoeken een plaatsje op het kampterrein en ook hier vinden we een aangenaam en rustig plekje.
In een mum van tijd staat onze tent op, die moet nog verder drogen van deze morgen en ook onze stoelen kunnen een opdroogbeurt gebruiken.

Na een verdiende aperitief zoeken we het restaurant op ( in de hoop dat er wifi is) Ook hier eten we voortreffelijk, een stoofpot van plaatselijk wild. Heerlijk!
Gelukkig is er wifi en vernemen dat de grensovergang met Botwana die we normalerwijze dienen te nemen pas op 25 juli terug opengaat, doch er wordt ons door de organisator een alternatief voorgesteld n.l.Goo-Moremi Gorge, in plaats van Limpopo River Lodge, waar we op ingaan daar we anders te veel moeten omrijden. We zijn benieuwd!

We wandelen terug naar onze campsite, de blog van vandaag wordt nog bijgewerkt en kruipen weeral voldaan ons bedje in.

Morgen trekken we verder noordwaarts in het Krugerpark! Slaapwel!

Erg gaaf al die dieren!!!

Gerald 2022-07-18 08:44:35

Mooie verhalen, prachtige foto's en wat een avontuur. Het verhaal met de koelkast komt me bekend voor, ook al eens ervaren. Veel plezier nog