1 augustus 2019 Malakka

Maleisië, Malakka

Oei! Het is 9 uur voorbij wanneer we wakker worden! Dit was nu ook weer niet de bedoeling, je moet niet vragen hoe moe we waren.
Het ontbijt in dit hotel ( Aava) stelt niet veel voor, we kunnen tussen een aantal dingen kiezen ( eieren, dumplings, fruitsap en worstjes) en voor de rest is er gewoon toast met confituur en.... uiteraard nescafé.

Toch eerst de blog van gisteren vlug schrijven ( anders komt het er niet meer van)en we zijn klaar om Malakka te verkennen.

We bezoeken eerst het koloniaal deel met het Stadthuys, de katholieke kerk, het Nederlands kerkhof, de kerk van St Paul, het fort enz..
Gelukkig ligt alles vrij dicht bij elkaar want het is vreselijk warm en we verzetten dan ook liters en liters water.

Malakka heeft toch een iet of wat aparte sfeer, het is een beetje Brugge " op zijn Oosters" ook wel wat chinees en hier en daar hangt er toch een hippie vibe. Wel gezellig en prachtige gebouwen.
Na de lunch (de porties zijn hier overal precies toch wat klein) slenteren we door Jonker Street en de omliggende straten en gaan elke tempel en moskee in die we tegen komen.
Tegen een uur of 3 in de namiddag hebben we zo goed als heel Malakka (het centrum toch)bekeken en wandelen terug richting hotel.
We nemen de auto en gaan op zoek naar plaatselijke simkaart zodat we overal internet hebben en "Waze" kunnen gebruiken) We komen terecht in een gigantisch shoppingcentrum, Wijnegem kan er 5 keer in.

Uiteraard verspelen we onze tijd hier niet met shoppen en we rijden verder richting kust naar de drijvende moskee. Deze is deels op palen op het water gebouwd zodat het lijkt of deze drijft. Ondanks het feit dat ik zeer deftig gekleed ben ( lange broek en polo) moet ik eerst een Djellabah en hoofddoek aantrekken alvorens binnen te mogen. Het is vooral de ligging die hier mooi is. We brengen nog een kort bezoek aan het Portugese settlement , wat vooral bestaat uit grote terrassen met restaurants doch gelet op het uur en de hitte was daar geen kat te bekennen.
Het is toch al half zes wanneer we terug in ons hotel zijn.De douche is welkom .

Tijd om Tripadvisor te raadplegen voor een restaurant en onze keuze valt op nr.5 van Malakka. Dit blijkt een goede gok te zijn, we eten heerlijk, de porties zijn zeker niet te klein en het is nog gezellig zitten ook. Voor 2 hoofdgerechten, 2 bier, 2 icetea en 2 desserts betalen we 20 EURO!
De eerste volle dag in Maleisie zit erop en... het smaakt naar meer. Morgen rijden we naar Kuala Lumpur.

De foto met de hoofddoek vind ik GEWELDIG maar niet geschikt voor in Antwerpen rond te lopen ....🤭😘!!!!!