Twijfelfontein

Namibië, Kunene

Vandaag moeten we maar weinig kilometers afleggen, maar wel over een zeer slechte weg, alleen toegankelijk met 4x4.

Om 7h 45 staan we paraat. We zijn nog maar net vertrokken of we krijgen al een mooi staaltje van 4x4 werk! Dat beloofd! We schudden en schokken door weeral enorm prachtige landschappen. Dit is gewoon niet te beschrijven. Ook heel gevarieerd, dan weer eens tussen de rotsen, dan weer door uitgestrekte valleien, ook de kleuren variëren weer. Het enige wat we onderweg toch missen zijn wat beestjes. Het enige wat we tegenkomen is een jakhals en een trap ( grote vogel)

We rijden 6 uur over 80 km wat voldoende zegt over de staat van de weg. We komen niemand tegen. Dit is de onbewoonde wereld!

We naderen twijfelfontein. We rijden voorbij de verbrande berg en houden iets verder halt aan de " organpipes" Rotsen samengesteld uit vertikale, regelmatige,hoekige zuilen.
Wanneer we hier stoppen worden we eerst door iemand verwelkomt die zegt waar we mogen parkeren en die ons naar de " receptie" wijst, 20 meter verder. Daar moeten we dan in een boek al onze gegevens invullen, we betalen, krijgen een ontvangstbewijs, waarop we weer onze gegevens moeten invullen . Wanneer we hier vertrekken moeten we ons bewijs nog eens laten zien en wordt er weer genoteerd welk voertuig vertrekt.

Volgende halte zijn de rotsgravures van Twijfelfontein. Ook hier weer hetzelfde scenario. Wat een papierwerk! We kunnen deze enkel met gids bekijken en het is toch wel wat wandelen en wat klimwerk in de blakke zon.
Hier zijn gravures in de rotsen te zien die tussen de 2.500 en 6.000 jaar oud zijn, het is Unesco werelderfgoed.
Wanneer we hier vertrekken wordt dit weer op een lijst genoteerd en vraagt iemand waar we verblijven enof eventueel 2 vrouwen die daar werken met ons een stukje mogen meerijden.
We maken wat plaats in de auto en voeren ze naar hun "dorpje" een samenraapsel van " schamele koterijen" maar wel met een smetteloos voetbalveld inclusief tribune.

Verder naar onze eindbestemming Hua Huab Camp. We krijgen weer een goed plaatsje toegewezen, zijnde de enige plaats met apart overdekte hut en dichtbij de douches.
Het sanitair laat echter wel wat te wensen over . Er is maar 1 douche die werkt ( de andere hebben ofwel geen sproeikop ofwel loopt het water niet weg) Het water is wel lekker warm, dit wordt verwarmd door een houtvuur onder een vat.
Het is hier wel wat behelpen, maar we zijn tenslotte aan het kamperen....
Hier hebben we ook geen mooi uitzicht dit is wel de minste plaats tot nu toe waar we slapen.
Ondertussen is er ook vrij veel wind opgekomen, maar onder ons hutje hebben we daar weinig last van. Enkel om te koken op ons kampvuurtje van de auto moeten we een windscherm maken van zilverpapier.
Morgen gaan we richting Etosha national park en dan begint " de safari"

op foto 12 en 17...is dat een lichtweerkaatsing of een windhoos?