GROOTFONTEIN

Namibië, Grootfontein

We worden vrij vroeg wakker ( 6h15) en onze buren zijn al vertrokken! Iedereen gaan hier blijkbaar met de kippen op stok en wordt wakker nog voor het licht wordt.
We nemen onze eerste malariapil want gaan nu meer naar het Noorden van Namibiê , richting Botswana. Het malariarisico is blijkbaar in de winter ( het is hier nu putteke winter) niet zo hoog maar we nemen toch liever geen enkel risico . Tot u toe hebben we trouwens opvallend weinig last van muggen en andere insecten gehad.Ook nog geen slangen gezien...houden zo!

Het is kwart voor acht wanneer we in de auto zitten en besluiten nog en kleine gamedrive in Etosha te doen. We rijden nu meer richting van de " pans" . Hier is duidelijk minder wild doch spotten nog enkele mooie vogels en een wrattenzwijn met jong.

Tegen 10 uur rijden we Etosha uit. Aan de poort vraagt men of we een drone bij hebben waarop we negatief antwoorden. Dan vragen ze of we onze ijskast willen open doen ter controle. Vermits we de vorige dagen op restaurant hebben gegeten hebben we hierin nog wat vacuum verpakt vlees. We overschrijden hier blijkbaar " de rode lijn" en wanneer men deze van noord naar zuid oversteekt mag men geen rauw vlees meenemen.
We worden hier nogal nors op gewezen en krijgen de keuze ofwel dit vlees nu klaarmaken ofwel wordt het in beslag genomen. We kiezen voor het laatste. En ja hoor zelfs voor dit vlees volledige opgave van identiteit, paspoortnummer, nummerplaat van de auto, onze bestemming enz.

We rijden verder en moeten nog ongeveer een 250 km afleggen, niet zo veel dus. Een enorm lange en saaie rechte weg, er is hier niets te zien enkel wat begroeiing.
In Grootfontijn ( een klein stadje) stoppen we voor nog wat inkopen ( de Tonic is op) en lopen wat door de straten. Langs de straten staan allemaal kleine kraampjes met wat groente en fruit, wat schoonheidsproducten en snoep. De keuze in fruit en groenten is hier toch wel wat beperkt, ook in de grote supermarkten. We zien enkel appels, wat peren, en appelsienen en qua verse groenten stopt het met tomaten, komkommer, wat sla , kool en mais.

We moeten nog 50 km verder naar onze bestemming Roy's Camp, waar we al vrij vroeg aankomen. Hier zou een goed restaurant zijn, dus we reserveren al.
We kiezen een mooie kampplaats uit en installeren ons. De rest van de namiddag zijn we niet erg actief, we doen enkel een kleine bushwalk, er wordt wat gelezen en zelfs gedut.
Alhoewel er hier internet zou zijn zegt men dat er in de regio een grote panne is....vloeken dus!Maar niets aan te doen dit is Afrika.
Tegen 19 uur wordt het diner geserveerd. We hebben grote verwachtingen maar eigenlijk is het ook hier een klein buffetje met elandsteak en kip.Maar het smaakt, we eten onze buik vol en voor de prijs ( 32 EURO voor 2 personen drank in) kunnen we niet klagen.

Het koelt hier 's avonds precies wel meer af dan de vorige dagen , het is vrij fris.
Nog een borreltje Amarula voor het slapen gaan en hopelijk hebben we morgen internet.
Slaapwel!

PS We zijn ondertussen in Botswana maar het is onmogelijk de foto's op de blog te krijgen. Ik doe mijn best...dus nog een beetje geduld. sorry