20 augustus 2019 Langkawi

Maleisië, langkawi

Heerlijke bedden zijn het hier! Ook het ontbijtbuffet overtreft alles, noem het en het is er zelfs champagne wat naar Maleisische begrippen raar is.

In tegenstelling tot het vaste land zin hier massa's vogels die allemaal komen " schooien".

Vandaag op het programma: de Lankawi cable car.

We nemen de auto, rijden wat noordwaarts en komen eerst terecht in de " oriental village" een soort van Disney-achtig complex met allerlei winkeltjes.

Van hieruit vertrekt ook de cable car. We stappen in en gaan steil de hoogte in met een 100-tal meters onder ons de boomtoppen van de jungle.

Boven aangekomen hangt er uit dat het vandaag vrij mistig is, wat betekent dat het uitzicht toch wel wat beperkt is. Spijtig! Ze hadden dit wellicht beter beneden aangekondigd dan hadden we op een andere keer kunnen terugkomen.

Desalniettemin is het toch de moeite, we hebben een weids ( zij het iet of wat beperkt) uitzicht op de omliggende bergen en eilanden. Wanneer het helder is moet dit gewoon grandioos zijn!

We genieten van de verschillende uitzichten en dalen dan te voet wat af naar de " skywalk", dit is een halfronde hangbrug over de ravijn op een hoogte van een kleine 700 meter boven de zeespiegel.
Dit heeft toch wel iets! Het is nu al de moeite laat staan bij helder weer!

Na de brug hebben we alleen niet voorzien dat we te voet via trappen terug nar het hoogste punt moeten.
Je zou denken dat het hier om deze hoogte toch wel wat frisser is, niets is minder waar, het is hier zo vochtig dat we gerust aan een "wet T-shirtcontest" zouden kunnen meedoen.

We nemen terug de cable car tot op het middenplatform en dalen vervolgens terug af.

In de ticketprijs is ook een bezoek aan het 3-D museum inbegrepen wat ook wel leuk is om te zien.

Terug richting hotel maar eerst stoppen we in een supermarkt om wat drank en snoeperijen in te slaan. ( en ja hoor ze hebben hier tonic)

We genieten nog van het strand voor onze kamer, doch dit duurt niet lang want plots komt er een enorm hevige wind opzetten, die wat later gevolgd wordt door een tropische regenbui. Naar binnen dus.

Gelukkig duurt niet al te lang en kunnen we aperitieven op ons terras.

Tegen de avond besluiten we via het strand naar het centrum te wandelen. Er is nog grote bedrijvigheid op het strand en het is zeer leuk om dit alles af te zien.

We lopen tot het einde van het strand en komen terug via de winkelstraat. Nu nog op zoek naar een restaurant.

We komen uiteindelijk terecht in een Chinees "seafood" restaurant , waar we na dimsums, een Thaise soep nog krabben en tijgergarnalen bestellen. verser kan het niet want we kunnen alles zelf uit bakken uitkiezen.

De prijzen liggen hier wel hoger dan op het vasteland doch zijn naar onze normen nog zeer goed te doen.

Via het strand wandelen we terug naar onze kamer, want er moet nog aan de blog gewerkt worden.

Benieuwd wat morgen weer brengt !