zondag 6 augustus 2023

Oeganda, Kibale National Park

Het wordt stilaan een gewoonte. Om 6h30 zitten we aan het ontbijt .

Voor vandaag hebben we een swamp walk gereserveerd. Wanneer we komen aanrijden staat de gids ons al op te wachten wat maakt dat we al om 7h20 met onze wandeling beginnen.

We hebben vrij grote verwachtingen van deze wandeling vooral qua vogels en andere dieren.

Althans zo wordt dit in de gids toch aangeprezen, maar onze gids heeft het zo niet begrepen en legt het accent vooral op reclame maken voor een andere wandeling: de community walk.

Hij geeft vooral uitleg over wat planten die we tegenkomen en wat er op de akkers groeit, uiteraard steeds vermeldende dat we hierover bij een community walk meer uitleg krijgen.

Een belangrijke klemtoon was ook de “ donations” die konden gegeven worden.

Uiteindelijk zien we toch ook wel wat vogels en enkele roodstaartapen.

Het is een leuke wandeling maar waarschijnlijke lagen onze verwachtingen te hoog.

Terug in ons Camp proberen we de blog van de laatste 2 dagen online te krijgen en… wonderwel lukt het!

Dan maar terug naar ons tentterras waar we met onze camera in de hand de fauna rondom ons in het oog houden.

En plots zit er zowaar in de boom vlak voor ons een grote blauwe Turaca. Wat een prachtvogel!

Dan horen we geritsel in het gras en spotten we nog een fel blauw gekleurde salamander. En vermelden we nog niet een blauwe kingfisher, en wervertjes.

We hebben hier voor onze tent al meer gezien dan deze morgen op de stam walk.

We doen een grondige wandeling op de terreinen van ons camp , waar we diverse ontmoetingen hebben met mooie vlinders en 2 roodstaartsapen storen in hun intieme bezigheden.

Tijd om naar de bar te gaan.

De blog online zetten lukt weer niet, er is geen elektriciteit!

Vanavond staat er voor de eerste keer vis op het menu. Lekker, maar uiteraard vergezeld van een grote hoop rijst en een klein hoopje groenten. De rijst en de bananen beginnen mij stilaan toch wat te veel te worden.

Om half negen gaat het licht uit!

Zeer mooie foto en een geweldig verslag zalig om jullie reis te kunnen volgen 🍀

Conny 2023-08-07 22:02:07

Wat prachtfoto ‘s van de dieren en kleurrijke vogels!. Ik geniet ervan !.