18 augustus 2019 Penang

Maleisië, Georgetown

We hebben de ganse dag tijd om de rest van het eiland Penang te verkennen.

We vertrekken richting Noorden. Bij het uitrijden van de stad bezoeken we eerst een Birmese tempel en een Thaise tempel, alsnog we nog geen tempels genoeg gezien hebben...

Doch deze tempels zijn weer gans anders, ook vrij groot en zeker een bezoek waard.

Nog een laatste tempel op het programma ( althans voor vandaag haha)een hindoetempel de Nattukottai Chetiar. Deze laatste slaagt echter wat tegen deze is vrij sober en naar onze mening niet het vermelden waard in de reisgidsen.

Wat ons opvalt bij het uitrijden van Georgetown is hoe dicht bevolkt het hier wel is. Alles is vol gebouwd en prachtige appartementen rijzen hier als paddestoelen uit de grond.
Het doet zelfs wat Amerikaans aan.

We rijden verder noordwaarts en houden halt in de Tropical Spice garden. Meestal gaat hierbij dan een alarmbelletje rinkelen doch bij deze niet. Een prachtig aangelegde tuin met massa's planten en een audiotour maakt het nog interessanter.Stom echter dat het plots begint te regenen. We zijn onze regenmantels in het hotel vergeten dus schuilen we maar onder grote plantenbladeren tot we zien dat we aan de ingang een soort van wegwerpponcho kunnen kopen.
Na een half uurtje is het terug droog.

We blijven de weg volgen tot in Battu Ferringhi een kustplaatsje in het Noorden van het eiland. Hier zien we enkel prachtige hotels langs de weg maar voor de rest lijkt alles hier wel uitgestorven, misschien omdat het zondag is?

We rijden dus verder tot we een " butterflyfarm" tegenkomen. Massa's vlinders hier, we weten niet waar eerst kijken. Dit is een unieke gelegenheid om deze vlinders toch eens van wat dichterbij te kunnen bekijken. Ook prachtig ingericht! Het is hier aangenaam vertoeven en er is zelfs een kleine afdeling van spinnen, schorpioenen en kikkers.

Het volgende op ons programma is het National Park van Penang. We parkeren de auto doch stellen vast dat de kleinste wandeling hier 1 uur 20 minuten bedraagt ( enkel)
Ondertussen is het echter al 16 h zodat we besluiten dit aan ons te laten voorbijgaan, we zouden veel te laat terug zijn.

Via de Westkust van het eiland rijden we terug naar beneden en in tegenstelling tot de oostkant is hier zo goed als niets gebouwd, ook geen prachtige wolkenkrabbers maar eenvoudige houten huizen, dit is duidelijk een " mindere" kant van het eiland.

Het is toch al half zes wanneer we terug bij ons hotel zijn.

We staan klaar om te vertrekken naar de foodcourt en... plots een enorme bliksem met keiharde donder en de douchekraan gaat helemaal open! Hier kunnen we niet door, zelfs niet met een regenjas aan.
Dan maar wachten in de bar met een alcoholvrije Mojito. Na 45 minuten staan de straten onder water maar het is gestopt met regenen dus we kunnen verder.

Terug naar onze foodcourt van 2 dagen geleden. We bestellen massa's dimsum's, dumplings, sizzling noedels, kikkers met gember, gefrituurde paddestoelen en een echte haaievinnensoep. Alles is hier overheerlijk! En.... nog spotgoedkoop ook.. Met drank in zijn we weer een 12 EURO per persoon kwijt!

Op de terugweg naar het hotel stellen we vast dat de regen alles behalve heeft afgekoeld, het is nog steeds snikheet!

Onze laatste nacht in Georgetown, morgen nemen we een binnenvlucht naar Langkawi, waar we de laatste dagen van onze vakantie verblijven.