Moremi np Third bridge

Botswana, Moremi

Deze nacht was het toch wat frisje en tijdens de nacht heel veel kabaal van de apen.
Na de ochtendkoffie met ontbijtkoeken ( ons brood was beschimmeld) zijn we vertrekkensklaar.

Eerst nog wat de buurt verkennen , nog altijd op zoek naar leeuwen...maar helaas.
De gewone dieren die we zien ( olifanten, antilopes; zebras, nijlpaarden enz) hebben we al zo veel gezien dat we ze zelfs niet meer vernoemen :)

We stoppen bij een eerste uitkijkpunt over een enorm soort van moerasvlakte, waar we zicht hebben op badende antilopes en nijlpaarden.
Verder onderweg moeten we we wel een paar keer een water doorrijden, wel steeds spannend!
Het landschap varieert hier van bossen over savanne tot moerassige rietvelden. Zeer speciaal!
We blijven de hele dag uitkijken naar leeuwen, tevergeeft echter!

Ook vandaag worden we enkele keren verrast door olifanten vlak naast of op de weg, die er gelukkig geen graten in zien dat we passeren.
We vervolgen de zandweg ( hoofdweg) tot in Third Bridge, waar we een laatste houten brug over moeten die in de helft van de rivier stopt en van waar we door het water moeten rijden.
We zijn aangekomen! Weer een mooie kampplaats vlakbij water en we krijgen het gezelschap van enkele mooie bijeneters en een kardinaalspecht.
We rusten wat, gaan douchen en tijd voor het avondeten. Vermits onze koelkast het heeft laten afweten wordt het past met pikante groentencurry en tomatensaus. Erg lekker!
Voor de rest zien we weinig dieren op onze kampplaats alhoewel er , zoals gewoonlijk, overal enorme olifantendrollen liggen.
We hopen dat ze nog langskomen.