Maun Okavango riverlodge

Botswana, Maun

Deze nacht blijkbaar toch bezoek gehad! Op nog geen 5 meter van onze auto vinden we afdrukken van.... olifantenpoten. Spijtig dat we niets gehoord of gezien hebben.

We vertrekken vrij laat vandaag en gaan eerst even ( voor de foto's) nog eens over het bruggetje met water rijden.

We rijden het Moremi park naar het zuiden uit maar onderweg doen we toch nog de nodige loop, kwestie van zo veel mogelijk te zien.
We moeten nog 2 andere bruggen over ( de ene al wat rotter dan de andere) en blijven maar uitkijken naar leeuwen... weeral niets!

In de plaats zien we nog wel de nodige zebra's, olifanten, giraffen, gnoes, varkens, allerlei soorten ooievaars enz.

Tegen de middag rijden we het park uit en de zandweggetjes daar maken plaats voor....een andere zandweg. We dachten dat de weg beter zou worden, maar niets daarvan.
We moeten nog zo een 90 km verder.

Onderweg passeren we nog eens de vetfence, maar krijgen geen controle en moeten dus niets inleveren. We hebben toch geen vlees meer, alleen maar kaas.

Wanneer we Maun naderen zien we toch af en toe al wat hutjes verschijnen, we komen stilaan terug in de bewoonde wereld.

Plots wordt de weg asfalt en moeten we halt houden om de banden van de auto terug op te blazen.

Ons onderkomen voor vandaag is de Okavanga Riverlodge, waar we een ruime kamer krijgen ( we slapen dus niet in de auto vanavond) en een nog grotere douche.
Het is hier enorm druk, we hebben nergens zoveel toeristen gezien, maar dit heeft ook zijn voordelen, er is een grote bar en nog belangrijker goed internet!
Weerom prachtig gelegen aan de rivier.

We spenderen de rest van de namiddag in de bar om de blogs van de voorbije dagen online te zetten en om contact te nemen met het thuisfront.
We eten in het restaurant van de lodge een soort van curry met zoete aardappel, butternut en kekererwten, we moeten er wel 1 uur en 20 minuten op wachten.Wel lekker.Als dessert bestellen we lemon crunch pie, maar deze is zo diepgevroren dat het onmogelijk met bestek op te eten is.
Speciaal!

foto door het water is geweldig !