vrijdag 28 juli 2023

Oeganda, entebbe

Slecht geslapen vannacht. We hadden de wekker gezet om half acht doch die is niet afgegaan.

Gelukkig worden we een kwartiertje later wakker want op 8 uur brengen ze onze auto.

Vlug wassen en aankleden en dan gaan inchecken wat gisteren, gelet op het late uur ,niet kon.

Ze hebben ons gisteren blijkbaar een verkeerde kamer gegeven ( we dachten dit al) maar we hebben geen zin om onze spullen te verhuizen en we blijven nog maar 1 nachtje dus voor ons geen probleem.

De man van de huurauto is nog nergens te bespeuren dus gaan we maar al ontbijten.

We ontbijten met zicht op de vijver, in een mooie tuin vol met prachtige planten.

Om 9 uur 10 nog steeds geen auto te zien. Uiteindelijk tegen half 10 is het zover, we hadden nog wat kunnen slapen!

We krijgen een Landcruiser Prado die er robuust uitziet doch die zowel binnen als buiten al wel zijn mooiste jaren heeft gehad, er staan bijna 275.000 km op de teller.

Eerste taak van vandaag: boodschappen doen!

Het rechts rijden is terug wennen en de ruitenwissers worden dikwijls verward met de pinkers .

Aan de Victoria mall wordt onze auto met een spiegel onderaan gecontroleerd op explosieven en ik uitstappen en te voet door de security

Onze eerste halte is een ATM om Oegandese shilling af te halen, waarna we op zoek gaan naar een simkaart voor het geval we onderweg geen wifi hebben.

Er is een massa volk in deze winkel maar we hebben geluk en en krijgen blijkbaar voorrang. Er moet een contract getekend worden, het paspoort dient te worden ingescant, er worden vingerafdrukken genomen en ook een foto waarop ik de gekochte simkaart naast mijn hoofd dien vast te houden.
We kunnen hier in Oeganda ook niet op facebook, dit is afgesloten.

Verder door naar de supermarkt voor drank ( ook water) snoep , koeken en een paar rollen WC papier .

Ziezo ons ‘ to do’ lijstje is afgewerkt .

We besluiten een bezoekje te brengen aan de Bontanical garden in Entebbe, een park met mooie bomen, planten, vogels en veel apen, gelegen vlak naast het Victoriameer.

We zijn wel moe en keren terug naar ons hotel waar we lunchen en de rest van de namiddag luieren in de tuin. Morgen begint het “ echte werk”.

We zullen vandaag vroeg in ons bed liggen.

Jullie zeer avontuurlijke reis is al spannend begonnen!!Ik reis mee vanuit mijn comfortabele zetel…🙈 Veeeeel plezier !xxx