Chobe national park Savuti

Botswana, North-West

Vannacht geen dieren gehoord of gezien en goed geslapen.
We zijn eigenlijk laat vandaag, het is 8.30h wanneer we pas weg zijn. Eerst volgen we verder de rivier in het Noorden van Chobe park waar we weer de gebruikelijke dieren zien. We worden hier aan gewoon en rijden deze nu veel vlugger voorbij dan in het begin.

Dan moeten we even het park uit om bij een volgende gate er terug in te rijden op weg naar onze volgende kampplaats Savuti. Eerst is de baan asfalt maar dan gaat deze plots over in een zandweg. Niet zomaar een zandweg meer een grote zandbak met mul zand met overal diepe groeven. We moeten deze weg nog 70 km volgen...
Al goed dat we deze morgen de bandenspanning ernstig verlaagd hebben want anders had dit nooit gelukt.Het is opperste concentratie om hier te rijden , bijna niet te doen.
We hotsen en botsten,schuiven in het zand maar....we komen niet vast te zitten. Dat is ook al iets.
Wanneer we de volgende gate binnenrijden wordt het niet beter.

De begroeiing is hier vrij dicht en het is dus wat moeilijker om dieren te spotten, maar we zien toch wel wat giraffen en olifanten.
We doen 5 uur over 140 km....
We gaan eerst naar onze kampplaats, zeer ruim, mooi gelegen, maar weer zonder electriciteit.
Onze huisdieren voor vandaag zijn enkele roodbektokken, eekhoorns, frankolijnen en dwergmangoesten.

Eerst toch even bekomen van de inspannende rit en dan zijn we terug weg voor een korte game drive in de buurt, in de hoop leeuwen te zien. Helaas! We moeten ons tevreden stellen met een enorme kudde grote olifanten, die zelfs gevaarlijk dichtbij trachten te komen zodat we rechtsomkeer moeten maken.
Verder nog wat giraffen, secretarisvogels, koedoes enz.

We besluiten maar terug te gaan naar onze kampplaats en stilaan aan de voorbereidingen voor de avond te beginnen.
Maar dan begint het! We stellen vast dat door het schokken een fles wijn en de dreft helemaal uitgelopen zijn, al onze bagage door elkaar ligt , dus dat wordt eerst opkuisen.

Er gaar dan nog en klapstoel kapot wat wel een probleem is want we kunnen anders niet zitten. Maar geen nood met de nodige sjortechnieken wordt dit opgelost.

Dat is nog niets want we stellen vast dat onze koelkast het heeft begeven, de stekker steekt in dus dat kan het probleem niet zijn, maar er schort precies iets met onze 2e batterij want de verlichting in en rond de auto doet het ook zo goed als niet meer.
Probleem! We hebben juist vlees ingeslagen voor de komende dagen...

Dan beginnen we maar aan het vuur voor het eten maar stellen vast dat de rooster te klein is voor onze maiskolven en 2 grote steaks. De mais dan maar in zilverpapier gedaan en in de as gelegd.

Ondertussen is het pikdonker en kunnen geen verlichting maken, we hebben enkel onze hoofdlampjes en enkele kaarsjes.

En of dat allemaal nog niet genoeg was stellen we bij de afwas vast dat er een gat in het afwasbakje zit.
We hopen dat we morgen het probleem met de 2e batterij toch kunnen oplossen anders wordt het niet alleen kamperen maar trekt het meer op " survivallen"
Nog vlug de blog typen en ik denk dat we vroeg in ons bedje zullen liggen.

De prachtige sterrenhemel maakt wel veel goed. We zien hier massa's sterren niet alleen boven ons maar ook opzij. Uniek!
Ineens tijdens het slapengaan gaat tweede batterij terug aan en horen we de koelkast opspringen? Oef!
Maar als slaapmutsje zien we dat er binnen in de auto beneden van waar we slapen een soort muis zit....