16 augustus 2019 Gerogetown-Penang

Maleisië, Georgetown

We trekken de deur van onze kamer open en.... er ligt een netjes gestreken Engelstalige krant voor onze deur. De grandeur van vroeger is dan toch nog wat bewaard!
Ook het ontbijtbuffet is " huge" Het meest uitgebreide tot nu toe, van een volledige warme avondmaaltijd tot toast met confituur en alles wat er tussen ligt.
En dan te weten dat wij maar 37 EURO voor 2 personen betalen voor 1 nacht met ontbijt....

Maar goed, tijd om de tempel die gisteren dicht was te bezoeken. Oef! Hij is open!

Toch mooi , ook de vijvers er rond , we hebben zeker geen spijt dat we zijn terug gekeerd.

Tegen een dikke 10 uur zijn we op weg naar onze volgende bestemming de Kek Lok SI tempel op Penang eiland.

Na een goede 2 uur rijden rijden we het eiland op via een lange en prestigieuze brug.
De eerste indruk die we van Penang hebben is een mengeling tussen de Italiaanse Rivièra en Miami met hier en daar wat Chinees tussen!
Er staan hier ook enorm grote mansions en we rijden voorbij vrij moderne villawijken.

Het wordt terug wat authentieker wanneer we de Kek Lok Si tempel naderen, we zien deze al van ver boven alles uitsteken.
Dit is de grootste Boeddhistische tempel van heel Maleisië en is nog steeds niet volledig af.

We staan hier gewoon paf! Zo een groot tempelcomplex hebben wij nog nergens gezien, we gaan van het ene naar het andere en doen niets anders dan foto's nemen.
Dit is echt wel de moeite! Op het einde nemen we nog een klein treintje dat ons naar het grote boedhabeeld helemaal bovenaan brengt en ook van iheruit hebben we een schitterend uitzicht op Penang.
Woorden en zelfs foto's schieten hier tekort, de grootsheid is moeilijk te omvatten, je moet deze " beleven".

Het plan was om hierna nog Penang Hill te bezoeken dat vlakbij lig, doch dit laten we varen want het zicht dat we op Penang hadden van op de tempel kan moeilijk geëvenaard worden.

Dus op naar ons hotel het Prestige Hotel in Georgetown. Het hotel is nog maar 2 jaar open is vrij modern en op het dak is een zwembad met prachtig zicht op de straat van Malakka.
Na de vele trappen en het wandelen hebben we wel een verpozing aan het zwembad verdiend!

We zijn opgefrist en maken een wandelingetje door Georgetown als eerste kennismaking.
We slenteren wat door Little India, de Armeense buurt en kunnen al een eerste sfeer opsnuiven. Wat is het gezellig hier! We blijven hier 3 nachten maar we weten nu al dat we ons geen minuut gaan vervelen!

Het is stilaan tijd geworden om iets te zoeken om te gaan eten en we komen terecht in de "Jetty Food Court" . Hier zijn allemaal stalletjes langs de kant en tafels in het midden, je kiest een tafel en gaat gewoon aan de verschillende stalletjes bestellen wat je wil, je geeft het tafelnummer door en het eten wordt gebracht.
We doen dus zoals de locals en nemen een tafel! We bestellen 6 gerechten, 2 desserts en 4 dranken en ook hier zijn we maar 12 EURO per persoon voor kwijt. Op de koop toe is het ongelooflijk lekker!
Het is toch al vrij laat wanneer we terug naar het hotel slenteren . Vlug de blog schrijven en gaan slapen want we kunnen niet wachten om de rest van Gerogetown te gaan verkennen!