Via Male Malediven naar Negombo

Sri Lanka, Negombo

Op naar onze volgende bestemming, via Male Malediven naar Colombo.
We zitten nog maar pas op het vliegtuig of we krijgen al een videoboodschap te zien waarin wordt gezegd dat Erdogan toch al het nodige heeft gedaan om de democratie te handhaven.

We moeten het nu wel 7,5 uur volhouden, maar al bij al valt het nog mee, er is genoeg entertainment,genoeg eten en ik slaag er toch in om een 2 tal uur af en toe te soezen. Plots zien we prachtige eilanden liggen, we naderen de Malediven. Zo iets moois hebben we nog niet gezien. Rondom de massa's eilanden prachtig blauw water, wit zand, de reclame van Fa vergaat in het niets. Verdorie wat hebben we spijt dat we niet aan een raam zitten om foto's te nemen. Adembenemend!

We landen in Male en moeten een uur op het vliegtuig wachten. Ondertussen worden de passagiers geteld en wordt er een handbagagecheck gehouden.
Nu is het nog een dik uurtje vliegen tot op onze eindbestemming Colombo.

Het uitstappen en paspoortcontrole verloopt vrij vlot en bij het buitengaan staat er iemand van het autoverhuurbedrijf ons op te wachten.
We rijden naar het kantoor en moeten hier toch vrij lang wachten, waarom weten we niet. Uiteindelijk krijgt de Jl zijn Sri Lankaans rijbewijs en we krijgen een auto met maar liefst meer dan 177.000 Km op de teller en ongeveer evenveel blutsen en krassen... Als die het maar volhoudt.
Het links rijden is toch terug effe wennen, het is wel druk, massa's tuktuks maar uiteindelijk valt het nog wel mee, we hebben al erger meegemaakt.
Het is maar een kleine 10 km rijden naar ons hotel Panorama Residencies in Negombo. Het ziet er keurig uit.
We zijn wel enorm moe maar besluiten toch de buurt wat te gaan verkennen. We komen aan het strand en hier is het...zeer speciaal. Massa's locals die met kleren aan baden in de zee tussen de eetstandjes door. Ik ben nog maar pas op het strand en struikel al over een kabel van een eettentje en ga plat op de buik... iedereen staart mij aan maar...doet niets.

Het is ondertussen al wat donker geworden en besluiten iets te gaan eten. Ik denk dat we slecht hebben gekozen, hier is noch bier noch wijn te krijgen en het eten is wel lekker maar gewoon. Het smaakt ons toch en betalen losweg voor 2 personen ongeveer 9 EURO. Dit is ook plezant.

Terug naar het hotel waar ik toch geruime tijd "knoei" om de foto's op computer te krijgen en de blog aan te maken. Mijn tekst is zo goed als af wanneer ik plots alles kwijt ben en...inderdaad terug moet beginnen
Uiteindelijk lukt toch . We zijn nu wel heel erg moe, we zijn immers meer dan 24 uur onderweg.
Nog vlug een douche en bedje in. Morgen beginnen we aan het echte avontuur!