Woensdag 13 juli 2022

Zuid-Afrika, City of Tshwane Metropolitan Municipality

We zijn op tijd in Zaventem en kunnen eigenlijk zonder file inchecken. Bij het inchecken merken we echter dat we onze handbagage niet meer hebben.. . Bij ons nog geen paniek maar wel paniek bij de dame van het inchecken.Zij begint direct een litanie af te steken dat de politie dan moet komen enz. Gelukkig vinden we ze direct terug iets voor waar de inchecklijn begint dus geen probleem!

Bij de controle wordt mijn handbagage grondig doorzocht tot ze de GPS vonden en dan mochten we zonder verder problemen verder.

En dan is het wachten en nog eens wachten tot we uiteindelijk met een half uur vertraging vertrekken. Gelukkig geeft dit geen problemen voor de overstaptijd in Frankfurt.
Na amper 45 minuten landen we in Frankfurt en daar is het toch wel heeeeel ver stappen naar de gate voor onze aansluiting voor Johannesburg.

Ook hier vertrekken we met wat vertraging maar uiteindelijk hebben we echt luxe plaatsen in het vliegtuig. We hebben 3 stolen voor ons 2 en we kunnen onze benen zelfs volledig strekken en dan is er nog plaats. Slapen zou dus min of meer toch wat moeten lukken.
We hebben een vrij comfortabele vlucht en stipt om 8h.30 landen we in Johannesburg.

Na 4 ATM’s te hebben geprobeerd lukt het uiteindelijk om toch wat Randen te pinnen.

De man van het autoverhuurbedrijf staat ons keurig op te wachten en brengt ons naar het bedrijf.

Daar krijgen we een zeer grondige uitleg over de auto , de toebehoren en de tent zodat het toch al middag is wanneer we er helemaal klaar voor zijn.
Eerste stop een supermarkt waar we onze eerste inkopen doen waarna we op op weg gaan naar onze eerste stopplaats het Somabula nature reserve.
Na een code te hebben ingegeven bij de gate gaat het verder richting receptie waar we de sleutel van ons overnachtingsplekje krijgen.
We nemen onze intrek in een soort van chalet met een terras met buitenkeuken en een prachtig zicht op de omgeving. Het enige nadeel is dat er in heel het huisje geen stopcontacten zijn om iets op te laden maar geen nood we zijn volledig zelfvoorzienend en kunnen opladen via de batterij van onze auto ijskast waar er ook een USB aansluiting is.
We verkennen de omgeving en gaan vrij vroeg aan de aperitief. Je hoort hier gewoon de stilte die enkel en alleen soms wordt doorbroken door het getsjilpt van de vogels.
We zijn getuigen van een prachtige zonsondergang, Het is om 18 h donker en eten dus ook vrij vroeg.
Vandaag is er dus nog niet zo heel veel te vertellen . Morgen rijden we verder richting Graskop. Tot morgen!

Veelbelovend !

Jan Mertens 2022-07-13 21:27:07

Fijne vakantie en ziet er

Gerald 2022-07-13 22:30:01

Benieuwd naar het vervolg !

An Magerman 2022-07-13 23:08:49

Zeker al een goed begin !

Nadine 2022-07-14 06:29:28

Prettige reis! Dat wordt weer leuk om te volgen!