8 augustus 2019 Tasik Kenyir-Penarik

Maleisië, Tasik Kenyir

Toch weer niet zo goed geslapen. Ondanks de airco was het veel te warm daar de kamer eigenlijk te groot is voor de airco en ook de wind van de windmolen wordt tegengehouden door de klamboe die bovenaan helemaal dicht is.

Op naar het ontbijt. We zien een " buffetje" uitgestald zijn met koffie, thee, toast en confituur... dus we waren al wat in paniek. Dit is echter overbodig want we worden vergast op een Maleisisch ontbijt, rijst met groeten en worstjes, een soort van grote churos, fruit en men vraagt zelfs of we geen eitje willen. Dus niets op aan te merken.

Vandaag staat een uitstap naar Laka Kenyir op het programma, een enorm groot stuwmeer.
In ons hotel vragen ze voor die uitstap 500 Ringit, wat naar Maleisische begrippen echt wel veel is. Daar doen wij niet aan mee, we rijden er dus zelf naar toe en we zullen ter plaatse wel iets fixen. Zo gezegd zo gedaan.Het is een uurtje rijden .We vinden niet dadelijk de plaats waar de boten vertrekken en er is hier ook weinig of geen beweging, alles lijkt wat uitgestorven. uiteindelijk vragen we in een soort van winkeltje waar we moeten zijn , waarom die mevrouw prompt iemand belt en zegt dat we binnen 5 minuten met de boot kunnen vertrekken! Dezelfde toer betalen we 130 Ringit!

We hebben de hele boot voor ons alleen en we hebben op de koop toe geluk met de kapitein daar we toch een vrij goede uitleg van alles krijgen.

We varen het meer op en eerste stop is bij een waterval. Uiteraard ook hier weer massa' s trapjes naar boven. De waterval zelf is niet zo enorm indrukwekkend maar is heerlijk om wat te verkoelen. We blijven daar toch wel wat hangen en onze tweede stop brengt ons naar een kruideneiland waar we een of ander drankje aangesmeerd krijgen dat voor alles goed zou zijn. Al bij al ook niet zo echt indrukwekkend maar de tocht op het meer is wel leuk, het meer is felgroen van kleur en er zijn massa's eilanden.
We zijn wel niet echt goed voorbereid vertrokken, hebben geen hoofddeksel bij en hebben ons ook niet ingesmeerd tegen de muggen met als gevolg dat ik op dat kruideneiland toch wel enkele flinke beten heb opgelopen. Nu maar duimen dat de muggen niet besmet waren...

Onderweg naar het hotel stoppen we nog in een winkeltje doch ook hier helaas.... geen tonic te vinden...

De rest van de namiddag spenderen we aan het zwembad waar ze komen vragen wat we vanavond willen eten. Onze ervaring van gisteren indachtig besluiten we hier niet meer aan mee te doen. Tegen onze principes in om ' s avonds nog te rijden gaan we dan noodgedwongen in het dorp op zoek naar een restaurant. We vinden verschillende restaurants aan het strand gelegen, doch bij het eerst waar we stoppen gaan we terug weg. Het is een soort van buffet dat alles behalve appetijtelijk oogt!
Iets verder wordt reclame gemaakt voor " seafood" dus een volgende gok. We weten eigenlijk niet zo goed wat bestellen en vragen gewoon wat men ons aanraadt. DIt is een voltreffer: een soort van noedelsoep met een grote dikke verse krab in! Heerlijk! Op de koop toe betalen we voor 2 personen slechts 12 EURO drank in.
We zitten nog wat op ons terras waar de muggen actief worden (maar nu zijn we ingesmeerd) en de blog wordt geschreven.
Morgen verlaten we het vasteland en gaan we naar een van de Perhetian eilanden om.... te snorkelen, te snorkelen en....te snorkelen.