10 augustus 2019 Perhetian island

Maleisië, Kg. Pasir Hantu

Het heeft deze nacht enorm geonweerd! Ikzelf heb hier echter, met dank aan de "boules quies" niets van gemerkt. Maar de sporen zijn deze morgen duidelijk. Heel het terras onder de bladeren, overal een laag zand op, alles weg gaan vliegen enz; Dee kuisploegen zullen hun werk hebben.

Vandaag rustig ontbijten op de eerste lijn aan het strand en dan lopen we de baai op en af. Onze baai bestaat uit een 4 tal resorts die allemaal alleen maar via het strand zijn te bereiken. Als we naar ergens anders op het eiland willen moeten we een bootje nemen.
Het is nog wel bewolkt maar enorm warm dus wat doen we ... ja snorkelen!

Door de storm is de zichtkwaliteit onder water niet zo goed, wat uiteraard zijn weerslag heeft in de foto's. Dit neemt niet weg dat we toch een aantal grote haaien zien ( excuses voor de fotokwaliteit maar die wilden we toch niet onthouden)
Ook een enorm grote trekkersvis, die was zelfs zo groot dat ik er zelfs wat schrik van kreeg.

Na de eerste snorkelsessie toch wat uitrusten! We worden alleen gestoord door een grote varaan die bijna ons terras komt opgewandeld en we worden " gestalkt" door apen die zelfs voor onze neus " vuil manieren" doen!

Er volgen nog wat snorkelsessies en bij de laatste wordt ik als het ware aangevallen door allemaal kleine visjes die heel nieuwsgierig zijn en die van heel dichtbij komen kijken.
Het is pas tegen de avond dat de zon er terug doorkomt .

We boeken nog een snorkeltrip voor morgen en we eten in een resort verderop . Tot onze verbazing is hier zelfs bier te krijgen. Het is lekker maar vrij flauw en we vinden het een beetje vervelend dat ze de hoofdgerechten samen met de voorgerechten brengen .

Er wordt nog een extra Tigerbiertje besteld om mee te nemen naar ons terras wat misschien wat extra inspiratie geeft voor de blog. Tot morgen!

Prachtig!

Gerald 2019-08-10 16:27:05

Weeral genoten van het prachtige verslag.