Ghanzi

Botswana, Ghanzi

Vandaag doen we wat rustig aan , we beginnen stilaan aan de terugweg richting Windhoek.

Eerst Engels ontbijt, weer 45 minuten wachten. Overal is het hier toch wel lang wachten op alles. Afrika is duidelijk stressvrij!
Het is pas 10 uur wanneer we vertrekken. We moeten vandaag ongeveer een 300 km afleggen tot in Ghanzi.(nog steeds Botswana)

Eerst rijden we naar Maun, een vrij modern en proper stadje, maar voor de rest is hier niet zo veel te zien. En dan beginnen we aan een weeral lange weg ( ditmaal asfalt) waar gewoon buiten wat bosjes naast de weg niets te zien is. Heel af en toe wat hutjes en uiteraard massa's koeien en ezels die de weg oversteken.

Onderweg stoppen voor een troep gieren die een aangereden ezelkarkas aan het oppeuzelen zijn.

We rijden verder en plots stapt er een man op de baan die een haltteken doet.... het blijkt een politieagent te zijn.
We worden beboet voor te snel rijden! Normaal mag men hier 120 rijden maar juist op dat stuk maar 80 en we reden 105 km/uur. Naast de weg zien we zijn camera staan en we worden doorverwezen naar zijn "cheff" wat verder in een auto waar we moeten zeggen hoeveel we reden en waar we moeten betalen. 600 Pula ( ong 60 EURO) Ditmaal krijgen we een officieel proces-verbaal en zelfs een ontvangstbewijs!
Dit is toch vrij duur wanneer men weet dat we gisteren voor 6 cola's een gin tonic een Savannah en 2 avondmalen maar een goede 300 pula ( 30 EURO) hebben moeten betalen.
Enfin we rijden verder en letten nu heel goed op de verkeersborden!

We passeren weer een vetfence waar onze koelkast wordt gecontroleerd en waar we met onze schoenen door een bad moeten. We moeten ook al onze schoenen die we bij hebben uitpakken en deze ook even in het bad steken.

We rijden stilaan de Kalahari in , de bomen zijn hier wat kaler en eigenlijk is hier niet zo veel te zien. We denken bij onszelf waar gaan wij vannacht nu slapen weeral in the middle of nowhere, waar dan ook nog niets te zien is.

Niets is echter minder waar. We rijden het Thakadu Bushcamp binnen , waar we vanavond in een grote tent slapen. Prachtig gelegen midden in een privé reservaat met groot terras en eigenlijk alle voorzieningen. Dit is wel een meevaller. Hier zitten veel dieren maar geen gevaarlijke zoals olifanten, buffels en leeuwen. Onze tent staat er middenin!
We gaan dan maar voor een bushwalk en juist wanneer we tegen elkaar zeggen dat er eigenlijk niet veel dieren te spotten vallen staan we bijna oog in oog met 2 giraffen!
Maar daar blijft het dan ook bij. Terug naar onze tent want is toch wat warm om zo maar in de blakke zon te stappen.

We eten eerst slakken met look en mozarela en dan zebrasteak! Dit hadden we nog niet geproefd. Lekker maar smaakt een beetje als gewone biefstuk.
Er is vanavond weer een hels kabaal van kikkers. Nu is het nog wachten op " de aardvark" die hier zou moeten zitten.