Kandy

Sri Lanka, Kandy

Deze nacht buiten alle verwachting in toch vrij goed geslapen. De ventilator heeft goed zijn werk gedaan
Bij het uitchecken willen ze nog een rekening van een nadere tafel aan ons been lappen, maar dat is niet gelukt...
We moeten vandaag 192 km rijden tot in Kandy. We hebben dus wel wat uurtjes voor de boeg. Onderweg zien we enorm veel politie maar gelukkig moeten we niet stoppen.
Tegen de middag begint het zelfs iet of wat te regenen...maar dit kan ons niet schelen we zitten toch in de auto.

In Matale zien we plots een prachtige hindutempel naast de weg en ja we kunnen het niet laten, we stoppen. We parkeren zo maar ergens wat verder en ik stel mij nog de vraag of dit daar wel mag.

Het is weer een heel mannekesblad die tempel maar ik vind dit wel mooi. Dit is iets gans anders.Er naast is zelfs juist een school uit en dus op vinkeslag voor wat extra foto's.
De toiletten waar ik noodgedwongen van gebruik moet maken is een ander verhaal.... Ik zal dit maar niet in geuren en kleuren uiteenzetten.

We gaan terug naar de auto en...inderdaad er komt een politieagent naar ons. We mogen hier niet parkeren. Weer de ganse controle van papieren enz. maar we hebben geluk dat het plots hard begint te regenen en we komen er zo van af. Oef!

We bereiken Kandy en hebben over die 192 km toch zo goed als 5 uur gedaan.
We moeten wel wat zoeken naar ons hotel Traveller's Nest, maar we geraken er.
Het hotel is wat achterin gelegen, maar het valt mee, is proper, goede kamer en eindelijk goede... Wifi.
Vanaf hier is het een 15 à 20 minuutjes lopen naar het centrum van de stad.

We gaan eerst naar de Tempel van de Tand en deze is toch wel indrukwekkend. Gans anders dan de andere tempels die we hebben gezien, vrij groot, verschillende paviljoenen en heel mooi. Overal rondom staan ook olifanten te wachten om klaargemaakt te worden voor de Perahera, een jaarlijkse processie die 17 dagen duurt. De sfeeer hier is heel bijzonder en voor het eerst zijn we eigenlijk ook in een echte stad.

Om 4uur zitten er overal al massa's mensen klaar voor de Perehera die ook vanavond uitgaat. Overal ook strenge controle, moeten onze handtas regelmatig laten zien en worden gefouilleerd.
Dit is toch wel indrukwekkend. We worden regelmatig aangesproken of we geen stoeltje willen voor de Perahera, maar wij gaan pas morgen, dan is het de voorlaatste dag en nog spectaculairder. We polsen al wat naar de prijzen, kwestie van een idee te krijgen voor morgen.

We wandelen terug naar ons hotel waar we ons op het terras ( met een cola) nestelen en waar er al een fotoselectie voor de blog wordt gemaakt en waar we skypen met het thuisfront. Om te gaan eten vanavond vrezen we dat we de stad niet meer in kunnen alles is daar afgesloten voor de Perahera.

Aan het hotel is een restaurant , we besluiten daar maar te eten. Blijkbaar een goede keuze, het smaakt ons en ik denk dat we losweg toch 8 EURO per persoon kwijt zijn voor hoofdgerecht en dessert. Maar ook hier is er totaal geen alcohol te krijgen.
We zitten nog wat op ons terras en het is hier zelfs wat frisjes (24°) dit zijn we niet meer gewoon.

Mogen kan ht zijn dat de blog later komt want wij zitten tot 's avonds laat op de Perahera!