7 augustus 2019 Kuala Terrengana-Penarik

Maleisië, Penarik

Het is tijd om weer verder te trekken. Zo gezegd zo gedaan!

We nemen de autostrade die ons verder naar het Noorden van Oostkust brengt en onze eerste halte is Kuala Terranganu. We stoppen eerst bij de drijvende moskee die van buiten mooi is, doch zoals de meeste moskees van binnen niet veel voorstelt. Later stellen we vast dat we bij de verkeerde moskee staan, het moest eigenlijk de kristallen moskee zijn ...

Verder naar Chinatown. Het is hier eigenlijk zeer rustig, en het is meer een gewone straat waar Chinezen winkeltjes uitbaten. Wel mooie oude chinese huizen en we brengen ook een kort bezoek aan een Chinese tempel.

Om de hoek ligt central market, maar hier zijn gewoon winkeltjes met kledij en kruiden.e, d

Het is al de hele dag bewolkt, de zon wil er niet doorkomen, doch dit betekent niet dat het minder warm is, integendeel.

We moeten nog een uurtje verder rijden naar onze eindbestemming van vandaag het Terrapuri heritage village.
Dit is eigenlijk een soort Maleisisch Bokrijk waarvan een aantal oude huizen zijn omgebouwd tot hotelkamers.

Alhoewel vrij desolaat gelegen is de omgeving prachtig!. Een groot strand waarop niemand te zien is en waarop alleen maar kokospalmen staan.
Onze ontvangst verloop vrij raar, we moeten bellen maar er komt niemand aangelopen, we gaan dan maar zelf naar binnen en vinden nergens een receptie of dergelijke.
We moeten aan verschillende mensen vragen waar we moeten zijn doch zij " wijzen" alleen maar tot er een dame aankomt die geen letter Engels spreekt en ons meetroont naar een bureautje.

Wanneer we onze papieren hebben ingevuld vraagt ze wat we voor het diner willen eten en duwt een "kaart" onder onze neus met toch wel losweg 5 kipgerechten op ( wel allemaal op een andere wijze klaargemaakt. That's it.... We moeten nu al kiezen en zeggen tegen hoe laat we willen eten.
Dan worden we naar onze oude Maleisische villa gebracht, zeer mooi, echt authentiek alleen zijn de treden immens hoog zodat ik toch wel wat moeite heb. Van binnen zijn deze huisen prachtig ingericht, er is alles aanwezig ( behalve WIfi en TV) en ook de badkamer heeft met een grote wastob toch behoorlijk wat charme.

We maken een korte strandwandeling en liggen wat aan het zwembad, veel kunnen we hier niet doen. De aperitief zal zelf noodgedwongen moeten overgeslagen worden, hier is geen bar, het is hier alcoholvrij en we zijn vergeten " inkopen" te doen.

Tegen het afgesproken uur gaan we naar " het restuarant" Hier is gedekt voor 2 en enkele minuten later brengt men ons 3 stukjes kip, schijfjes komkommer en een grote bol droge rijst..
15 minuten later zitten we terug op ons terras van ons huisje.

Prachtige foto’s. Fantastisch reisverslag. Nog veel reisplezier samen.