Zaterdag 23 juli 2022

Botswana,

We zijn deze morgen weer de enige gasten in het restaurant. Ook in de andere tenten van het resort zien we totaal geen beweging, we denken dat we hier helemaal alleen zitten.

Na het ontbijt besluiten we naar de kloof ( gorge) te rijden. Op de parking worden we al direct aangesproken door “ de securityman” die zegt dat we niet alleen verder mogen, maar dat hij wel een stukje met ons mee wil lopen tot wanneer het moeilijk en gevaarlijk wordt. Maar de rest van het pad zou het veel klimmen zijn en ik denk dat die man genoeg had om mij te bezien om te weten dat dat toch niet zo gemakkelijk zou lukken...

We gaan dus maar enkele honderden meters het pad op, steken wat water over, het lukt prima tot hij op zeker ogenblik zegt dat het maar tot hier is. In de verte zien we gieren boven de Tswaponghills fladderen en zien ook veel apen ( Baboons) op de kliffen.

Het is dus een korte wandeling. We vragen aan de man of er in de buurt nog andere bezienswaardigheden zijn of interessante dingen te bezoeken, maar zijn antwoord is resoluut nee.

Voor we terug vertrekken komt diezelfde man nog aangelopen met een bord met rijst op en mopane wormen. Dit zijn wormen die uit de bomen worden getrokken en zijn volgens hem gefrituurd een ware delicatesse. Hij staat erop dat we hiervan een foto nemen. Ik had eigenlijk liever gehad dat hij er een te eten had aangeboden...

We rijden nog eens door het naburige dorpje, maar daar is niet zo veel te zien en keren dus terug naar ons optrekje.

Het wordt dus verder een rustdag, we zitten op ons terras, proberen fotootjes te maken van vogeltjes, lezen wat, doen een dutje, kortom we relaxen.

Na ons aperitief begeven we ons naar het restaurant. In onze “ balzaal” is het nu al drukker dan gisteren er zijn nog twee andere tafeltjes, wat het al direct wat gezelliger maakt. Ook het eten is veel beter dan gisteren ( of we hebben beter besteld) het is heerlijk en het zijn enorme porties.

Dus vandaag eigenlijk niets schokkends te vertellen. Morgen trekken we verder Botswana in, is het ook nog een “ reisdag” maar daarna begint het “ echte” avontuur en is de kans groot dat we een aantal dagen niet te bereiken zijn.
Nog een laatste avond in ons luxe bed voor we terug ons dak opkruipen!

Voor mij aperief zonder mopame wormen … Maar Heel fijne verjaardag op onvergetelijke lokatie !! XXXX