Christchurch

Nieuw-Zeeland, Christchurch

Vanochtend eerst naar het International Antarctic Centre gegaan. Dat zit namelijk naast ons hotel. Daar hebben we veel informatie over Antartica gehad. Ze hadden daar een kamer, waar je jezelf op Antartica waande, inclusief een sneeuwscooter, iglo en echte sneeuw. Ook kregen we een 4d film te zien, waarbij je stoel bewoog, je soms water over je heen kreeg en het ook nog ging sneeuwen. Dat was erg leuk. Daarna zijn we naar The Little Blue Penguins gegaan, die werden daar gevoerd. 's-Middags zijn we naar Christchurch city geweest. Het is toch wel apart om te zien, hoe het er nu uitziet. Het is een bouwput met veel leeg staande gebouwen. De winkels zitten gedeeltelijk in containers. Één ding was niet veranderd, ze verkopen op straat nog steeds kersen en er wordt nog steeds muziek gemaakt. Verder hebben we nog het Canterbury Museum bezocht. Daar hadden ze een tentoonstelling over Leonarda da Vinci. Wat heeft die man veel uitgevonden. Ze hadden aan de hand van zijn tekeningen, zijn uitvindingen nagemaakt. Ook hebben we nog even de Botanic Gardens bezocht en dat was ons dagje Christchurch. Straks de tassen pakken, want morgen vliegen we naar Auckland.

Dat was wel een heel gevarieerde dag. Een leuke afsluiting van alles wat jullie gezien hebben. Wij gaan naar de verjaardag van Jeanne.

Bram 2015-12-12 09:17:06

Bram 2015-12-12 09:17:33

Begint al aardig op te schieten voor jullie. Goede vlucht naar Auckland. Hopelijk niet te zwaar door die rugzak vol indrukken en herinneringen.