Varen op de Tasman Lake en Hooker Valley

Nieuw-Zeeland, Tekapo

Vanochtend scheen de zon weer volop. We hadden 's-ochtends een toertje geboekt, waarbij we tussen de ijsschotsen gingen varen en de Tasman Glacier konden zien vanaf het water. We kregen allemaal een zwemvest aan en toen in de boten. Eerst vertelden ze over het ontstaan van de gletcher en hoe er dus telkens ijsstukken in het meer beneden vallen. De gletcher wordt elk jaar kleiner en het meer wordt elk jaar 150 meter groter. Vijfentwintig jaar geleden is het meer, waar we op vaarden, pas ontstaan. Er waren wel wat ijsbergen, maar niet zo veel. Met het water wekken ze 1/3 van de benodigde stroom op voor het hele land. 's-Middags hebben we de Hooker Valley gelopen. Dat was een wandeling van 3 uur, waarbij je langs het Mueller Glacier Lake ging en bij het Hooker Glacier Lake uitkwam. Ook had je een prachtig uitzicht op Mount Cook, de hoogste berg van Nieuw-Zeeland. Het was een mooie wandeling, waarbij we drie lange hangbruggen over moesten. Dat was voor mij wel een overwinning. Terug moesten we namelijk dezelfde route lopen, dus toen kwamen we ze weer tegen. In Mount Cook was alle accomodatie vol, dus zijn we daarna nog naar Tekapo gereden. Daar was ook alles vol, alleen nog een plekje voor tent.

Een paar daagjes niet gelezen en samen met Duuk deze prachtige foto's gekeken. Wij hebben nu ook het ( kerst) vakantie gevoel !!

Koos en Greet 2015-12-04 11:42:15

heel wat plaatjes gezien prachtige omgeving waar jullie vertoeven. De wiebelde zeker lekker he Annet ,maar het was tochwel de moeite waard,

Jan en An 2015-12-04 14:57:00

Ik bedoelde de hangbruggen. veel plezier nog de laatste weken Gr. Jan.

Jan en An 2015-12-04 15:01:40

Foutje vergeten te melden, A.s. dinsdag 8 dec krijg ik de derde en voorlopig de laatste injecti in mijn oovindg en dan maar even afwachten, zelf vind ik dathet wat beter gaat. Jan