The Forgotten World Highway

Nieuw-Zeeland, New Plymouth

Vandaag The Forgotten World Highway gereden, die loopt van Taumarunui tot Stratford. Het is alleen al de lange reis naar Nieuw-Zeeland waard als je over deze 140 km lange weg rijdt. Schitterende omgeving, bijna geen auto's, wel af en toe schapen op de weg, maar dat past in het plaatje. Ook zit er een stuk gravelweg tussen, maar het is zo mooi, dat je toch niet hard rijdt. Onderweg passeer je nog de Republiek van Whangamomona. We hebben een stempel in ons paspoort gekregen en mogen hier nu stemmen en onze kinderen kunnen hier naar school. De republiek telt nog 30 inwoners en de burgemeester is een geit.
Na al dit moois zijn we nog een wandeling op de Taranaki wezen maken. Nu zitten we in New Plymouth en hebben uitzicht op de zee. Straks gaan we nog een eind van de Coastal walkway sea-edge lopen.

Hoi Kees en Annet Zo te lezen en te zien hebben jullie het geweldig goed daar . Wij hebben verschillende keren een reactie geplaatst maar ik weet nier of ze bij je tercht gekomen zijn .Let niet op mijn type want ik heb wat problemen met mijn oog. Nog heel fijne dagen Gr An en Jan

jangeest 2015-11-11 12:04:05

Elke dag weer leuk te lezen hoe het jullie vergaat daar aan de andere kant van de aardbol. Geniet er maar met volle teugen van.

Wim 2015-11-11 12:46:08

Hoe kan zo'n weg met prachtige natuur nu een forgotten highway zijn. Wat een afwisselend landschap en natuurlijk hoort daar een kudde schapen bij. Ben maar zuinig op dit paspoort en want wie heeft nu een stempel (en verschillende privileges) van de republiek Whangamomona. Ik heb nog geen enthousiaste berichten gehoord over de optie van: naar school in Whangamomona. Nog een paar keer en ik typ het uit mijn hoofd goed. Zo te zien gaat het jullie heel goed, dus maar doorgaan met genieten. Maria

MenM 2015-11-11 15:53:48

Mogen kleinkinderen er nu ook naar school...?

Guus 2015-11-16 16:41:14

Nee, opa's en oma's vinden dat niet goed.