In de tent met uitzicht op wild

Kenia, Laikipia

Vandaag vertrokken we om 8 uur vanuit de Simba Lodge naar Laikipia. Hier zullen we 1 nacht blijven en slapen in een soort van uit de kluiten gewassen tent. Dus met een douche en wc er in. Zoals jullie kunnen lezen hebben we hier ook het internet aan de praat gekregen.
Tussen Samburu en Laikipia stopten we nog even bij Simon om daar een vergeten vest van Kees op te halen. Daarna reden we verder voor een bezoekje aan een project voor verlaten en alleenstaande vrouwen. Hier leerden zij om te spinnen en te weven. zodat ze zichzelf konden onderhouden. Na een rondleiding op het terrein en een aankoop in de showroom, gingen we ook nog even een kijkje nemen op een nabij gelegen schooltje. De kinderen waren toevallig net aan het buitenspelen. Ik zal Anne vragen nog wat meer hierover te schrijven want ik ben vooral door de kids als speeltoestel gebruikt.

Groeten
~Guus en de rest

UPDATE
Terwijl Guus als klimrek door de kinderen werd gebruikt, kon de rest even het schoolgebouw van binnen bekijken. Het was leuk om te zien hoe klaslokalen ingericht waren. Weinig meubilair en kleine lokalen. Mogen de kinderen in Nederland toch niet zo klagen met hun op lengte passende tafel en stoelen. De muren waren bekleed met lakens waarop tekeningen waren gemaakt met de Engelse woorden. De buitenkant van het schoolgebouw was versierd met het alfabet, getallen en fruitsoorten.

De kinderen waren ook erg nieuwsgierig! Als eerste waren ze nog een beetje verlegen en aaide ze rustig over je arm. De juf vertelde dat ze keken of je niet afgaf, omdat je een andere kleur had. Nadat de kinderen waren gerustgesteld dat die blanke kleur niet kon afgeven had je gelijk 2 kinderen aan iedere hand. (Guus duidelijk meer ;) )

Nadat de kinderen ook aan Marja's mooie, zachte, blonde haren hadden gezeten, was het tijd om weer op weg te gaan. We gingen weer de auto in en reden door naar Sweet Water NP.
Daar aangekomen hebben we weer verschillende dieren gezien zoals giraffen, waterbucks, gazelles, impala's en pumba´s. We kwamen bij ons hotel voor de nacht aan. Deze keer geen kamers, maar tenten met een eigen badkamer achterin. En ook weer een heel mooi uitzicht op een waterpoel waar telkens dieren kwamen drinken.

Even wat eten en toen weer in de auto om naar de Chimpansee sanctuary te gaan. Dit was een soort stichting AAP voor Kenia. Normaal komen er geen Chimps voor in Kenia, maar dit zijn de chimps die uit huizen zijn gehaald. Ook was er een hippo (Nijlpaard), die meer interesse had van de gids dan de chimps.
Hierna gingen we nog naar een opvangcentrum voor een zwarte rhino (neushoorn). Deze zijn normaal heel agressief, maar omdat deze aan beide ogen blind was, hebben ze hem half tam gemaakt en nu mochten we hem voeren en aaien. De gids was erg enthousiast en beloofde ons een ritje op de neushoorn terug naar het hotel als we alle vragen goed hadden. Helaas (of gelukkig) was de Rhino te moe om de hele rit naar het hotel af te leggen, dus namen we de jeep terug.

Bij het hotel hebben we nog 2 zwarte rhino's gezien en een aantal witte neushoorns. Wat toch wel erg bijzonder was, omdat die dieren met uitsterven bedreigd werden. Het gaat, voor de bezorgde lezers, een heel stuk beter met de neushoorns en hun aantal groeit nu gestaag.

's Avonds vroeg naar bed, om de dag erna weer vroeg te vertrekken.

he guus, Krijgen we nu Anne's ervaringen van jou als speeltoestel? We zijn benieuwd.

Margreet en Koos 2010-10-19 13:37:09

Dit is toch weer even heel iets anders dan natuur en wilde dieren. Ik vind wel Guus dat je aardig actief bent: springend met de Masai en bezig als levend speeltoestel. Ik hoop daar toch ook minstens een paar foto's van te zien. Wij wisten trouwens niet dat bij de familie van Rutten ook iemand bestond met als geboortedatum 15-12-1980. Dit volgens "profiel Van Rutten". Ehhh...

MenM 2010-10-19 16:08:00

Beetje laat maar toch even een reactie mooie plaatjes nog fijne dagen. Gr ook van An.

Jan Geest 2010-10-19 16:27:56

Wij wachten met smart op foto's met klauterende kinders!

Sanne 2010-10-19 19:58:04

Wohw! Wat een avontuur en mooie foto's! Wij zijn hier jaloers....

Brenda 2010-10-20 09:51:22

hallo vakantiegangers, weer even de pins bijgelezen en dus ben ik weer helemaal op de hoogte. jullie beleven wel veel in zo'n korte tijd, gelukkig maar want ik denk dat je toch wel tijd tekort komt. erg leuk om alle avonturen te lezen, en wat een mooie foto's!! Anne, is dit jouw werk? dan heeft het bezoek aan Blijdorp wel nut gehad, wij zijn benieuwd naar de andere, vast ook wel heel mooie foto's. geniet nog maar met elkaar van deze reis, en tot horens, liefs,

Toos 2010-10-20 13:29:11

Hoi José, ben helemaal bijgelezen en wat een mooie belevenissen hebben jullie. Ik wacht met smart op nieuwe avonturen en foto's! Hier in NL hebben jullie wat gemist: het heeft gehageld! Ja echt waar, hagel in oktober... Vanmorgen daarom besloten om een kort abonnement op de Flair te nemen; lekker bij de kachel met een cappuchino... Verder is m'n kroonluchter af! Geniet van de mooie natuur; als je weer terug bent hoor ik ze graag ook nog van je. Liefs van Mariska