Nieuw-Zeeland, Paihia

Zeilen in de Bay of Islands

Vandaag zouden we uit zeilen gaan vanaf Paihia. We hadden een tocht geboekt op een flinke zeilboot die ons onder andere langs de Three Lagoons zou varen.

Voordat ik daar nog wat meer over ga vertellen moet ik toch ook even vermelden dat het deze zaterdag mijn verjaardag was. Toen ik opstond was de voorkant van de tent met slingers versierd. En bij het ontbijt hadden Kees en Annet een heuse chocolade-boterham-taart gefabriceerd met brandende kaarsen! Deze werd onder luid gezang voor mij neer gezet. Toen ik alle kaarsen had uitgeblazen en lekker weer had gewenst, gingen we ontbijten om vervolgens onze weg naar de Paihia pier te maken.

Het was helaas niet echt zonning, maar /cloudy/ met een stevig briesje. Op zich geen slecht zeilweer, maar een beetje zon is natuurlijk niet verkeerd. We bleken met een flinke boot te gaan varen. Ik denk dat we met wel 20 passagiers waren. We voeren gestaag richting de Three Lagoons, waar we aan land gingen om het uitkijkpunt te bezoeken. Jose, Marja en Anne besloten nog te gaan snorkelen in de baai. De rest bleef op het dek, genietend van het uitzicht en een drankje. Toen de dames ook weer aan boord waren kregen we onze lunch, een heerlijke boterham gezond met extra koekjes!

Na de lunch voeren we weer terug naar de haven. Tijdens de tocht mochten verschillende passagiers helpen met het besturen van de boot. Het roer houden, gijpen(?), overstag gaan etc. Tegen het einde van de middag hadden we de haven van Paihia weer bereikt. Hoewel de zon steeds achter de wolken was, bleken onze gezichten en Anne's bovenbenen toch wat aan de rode kant. De oude wind+water+zon truc van Moedertje Natuur. Dat ik daar na 27 jaar nog steeds in trap.

's Avonds zijn we toen nog uit eten geweest in een zeer goed visrestaurant. Hier hebben we ons tegoed gedaan aan uitstekende zalm, tonijn, garnalen en andere zeedieren. Erg lekker en een gezellige afsluiting van (wederom) een geslaagde dag en mijn verjaardag.

Familie Van Rutten en Martijn van harte bedankt voor de leuke dag! Ook wil ik hier nogmaals iedereen bedanken die aan mijn verjaardag gedacht heeft, ondanks dat ik een eindje van huis ben :-)
Heel erg leuk om toch zoveel felicitaties te mogen ontvangen.

Foto's van de zeiltocht volgen wat later.

Fotos van onze Dolphin Encouter zijn geplaatst bij 9 december!!!

Groeten,
~Guus

Guus, alsnog van harte gefelicteerd!! Niemand zeeziek dit keer? Zou zonde zijn van de lekkere boterhamtaart, als die later alsnog aan de vissen gevoerd is. Hoewel, kunnen zij er ook nog een beetje van genieten... We zijn benieuwd wat jullie nu weer gaan beleven... doei!

Gijs en Brenda 2007-12-16 09:14:43

Wat een leuke taart Guus, wij hadden thuis "gewoon" een abrikozen/kruimel vlaai. Ik was niet op een chocoladepastataart gekomen. Ik heb de kaarsjes maar niet geteld, maar het waren er toch een heel aantal. Je bent ook echt een jaartje ouder geworden he: "rustig op het dek, genietend van het uitzicht en een drankje". Klinkt al echt gesetteld. Het is toch heel wat anders dan raften, cannyoning etc. etc. Maar eerlijk is eerlijk: de foto van het uitzicht is geweldig, daar hebben jullie vast heel lang van kunnen zitten genieten.

MenM 2007-12-16 12:39:34

Guus, nog van harte gefelicteerd. Als je dat zo ziet, een taartje op je ontbijtbord dan is het toch ongelofelijk dat jullie aan de andere kant van de aarde zitten. Of je in Putt'n zit. Veel plezier de komende dagen.

Bram 2007-12-16 14:11:52

Guus, die taart was geweldig. Helemaal jarig toch! En dan een heerlijke dag luieren en genieten van het uitzicht. Maria is niet helemaal te snappen: nu doe je eindelijk rustig aan en geniet daarvan en dan komt ze met zo'n opmerking over "gesetteld" met een cynische ondertoon. Ja, aan het einde gaat ze zo beginnen. Maar het ziet er als gewoonlijk geweldig uit. Geniet nog even met volle teugen.