Nieuw-Zeeland, Bark Bay

Abel Tasman National Park tweede dag (hiken!)

Na een nachtje op de boot en een stevig ontbijtje werden we door de kapitein weer op het strand gedropt (zie vorige pin). Van daar zouden we naar ons eindpunt wandelen door het Abel Tasman park. Een wandeling van ongeveer 20 kilometer die redelijk vlak zou zijn. Het was een rond de 25 graden dus we waren wederom bewapend met flessen water, zonnebrand en onze 'cowboy-hats'.

Het Abel Tasman park is een schitterend natuurpark. Door de getijden zijn er momenten dat er zoutwater van de zee, zoetwater van de verschillende bronnen landinwaarts of (tijdens eb) helemaal geen water in de verschillende baaien staat. De flora en fauna zijn hier helemaal op toegerust. Je moet je een soort van combinatie van bos/jungle, strand en moeras voorstellen.

Wij hadden het "geluk" dat het net vloed werd waardoor we de hoogtij-route moesten lopen, dit betekende dat we langs het water moesten lopen in plaats van dwars over het droogliggende strandje. Een paar extra kilometers dus. De route was ook wat minder vlak als sommigen gehoopt hadden en we kwamen wat pittige klimmetjes tegen. Ondanks dat was het een hele mooie tocht die weer eindige op een strand (zie pin, en inzoomen maar!).

Na onze wandeling van zo'n 5 uur werden we weer opgepikt door een watertaxi. Dit is een soort motorboot met zitplaatsen voor passagiers. Deze taxi zou ons terugbrengen naar onze camping en dat ging behoorlijk hard! Erg cool om loei hard over de zee te knallen en ondertussen toch ook een inschatting te krijgen van de afstand die we wandelend en kayakend hadden afgelegd. De taxichauffeur bracht ons op verzoek van Jose nog naar een gebied waar zeehonden (volgens mij zeeleeuwen, maar hij zei toch echt /seals/) te zien waren. We hadden geluk en zagen een mannetje en wat kibbelende vrouwtjes met pups.

Uiteindelijk werden we netjes met een busje voor onze camping afgezet, waarna ondergetekende aan het koken van de Riza Elza kon beginnen. Dat ging er gelukkig bij iedereen ook goed in en konden we na de afwas aan de welverdiende nachtrust beginnen.

Volgende dag zouden we weer verder doorrijden naar beneden, richting Greymouth.

Halleej,
~Guus en de rest

ps. op veler verzoek een foto van Harry!

Harry!!!! Hij voldoet aan alle verwachtingen!

Nelleke 2007-11-28 09:24:22

Eindelijk tevredengesteld: Harry vereeuwigd. Nu moet ik zeggen dat ik het vaartuig ook wel indrukwekkend vindt, evenals jullie voeten. Wat een afstanden lopen jullie en dan niet over keurige wandelpaden. Dat wordt volgend jaar natuurlijk meedoen aan de Avondvierdaagse in Nijmegen en dan meteen de lange routes.

MenM 2007-11-28 15:38:17

Hoi Guus en de rest. Hier moet ik me bij de rest van onze familie aansluiten: HARRY111. Nu voelt het pas echt goed, alsof we een beetje meereizen; in onze familie is er bij alle gelegenheden , waarschijnlijk te pas en te onpas een Harry betrokken. Het is overigens erg indrukwekkend wat jullie presteren. Ik begin te geloven dat jullie volgend jaar bij de Olympische Spelen in Peking (dat andere woord kan ik echt niet spellen) op verschillende disciplines mee kunnen doen, zowel te voet (en dan niks de Avondvierdaagse, maar minimaal de marathon), als op het water. Misschien een idee voor jullie: de Holland Acht bij het roeien is teruggetrokken voor de Spelen, als jullie er nog een bij zoeken (Harry b.v.) kunnen jullie in de Acht.

Diny 2007-11-28 18:36:38

Ik ga helemaal beledigd verder!!! Had ik een langer stuk geschreven en toen had ik teveel eenheden. Wist ik veel dat dat ook kon. Jullie schrijven veel langere stukken. Maar goed hier komt de rest van mijn verhaal. Natuurlijk ben ik zoals Guus suggereerde me de combinatie bos/jungle en strand/moeras gaan voorstellen. Had ik totaal geen moeite mee. Doe ik hier geregeld. Maar serieus: ik probeer me alles voor te stellen, maar ik denk dat ik geen flauwe notie heb hoe het overkomt als je het allemaal in het eggie meemaakt.Vast overweldigend. Daarom: geniet met volle teugen en tot een volgende keer (en nu ben ik echt klaar)

Diny 2007-11-28 18:47:01

Hoi Guus, Anne en de rest Nou wat blinkt dat busje zeg :) . Er zitten trouwens ook hele mooie andere foto's tussen. Hte is hardstikke leuk om jullie reis zo te kunnen volgen. Ik heb (nog) geen internet op m'n kamer dus zit ik dit nu bij anneke te typen. Groetjes Roel en Anneke