Geen Milford Sounds

Nieuw-Zeeland, Te Anau

Na een nacht met onweer, vreselijk veel wind en regen waren we vanochtend vroeg op. We wilden om 10.00 bij de Milford Sounds zijn en dat was ongeveer 2 uur rijden. We hadden namelijk gehoord, dat je rond 13.00 niet meer bij de Milford Sounds moest wezen, omdat het dan erg druk was met bussen met veel toeristen. We wilden eerst een boottochtje doen en dan op het gemak terug rijden, waarbij we onderweg een aantal mooie uitzichtpunten en korte wandelingen zouden doen. We waren een kwartiertje onderweg, toen we tegen gehouden werden. De weg was, vanwege het noodweer van de afgelopen nacht, afgesloten en zou pas 's-middags weer open gaan. Dan maar weer terug naar Te Anau en eerst even lekker terug naar bed. Daarna lekker koffie gedronken in het dorp en naar het informatiecentrum geweest. Zij raden een wandeling aan langs het meer naar Te Anau Wildlife Centre. Daar zitten allerlei vogels, zoals de pigeons, tui, kaka, weka and takahe. Deze laatste hebben we inderdaad gezien, maar het is weer niet gelukt hem goed op de foto te krijgen. Daarna zijn we naar de film geweest. Het miezerde af en toe en je moet toch wat. Het was een film over het fjordland, die gemaakt is voor de opnames van de Lord of Rings. Er werd niet in gesproken,de beelden spraken voor zich en waren prachtig.

We dachten even dat je een type fout gemaakt had dus ff gegoogled die vogels. Die pigeons zitten ook bij ons in Amsterdam op de dam.

Koos en Greet 2015-11-27 10:37:45

Heeft even geduurd maar toch een berichyje uit Leidschendam Hier alles goed. Wat een mooiie plaatjes ,die grotten had ik niet in gegaan mijn j te link. Geniet maar van de reis Gr. AN en Jan.

Aen Jan 2015-11-27 11:33:14

Het hoort er ook een beetje bij dat je ervaart dat het ook wel eens wat minder weer is. Gelukkig is het meestal van korte duur. Met een bak koffie en een bioscoopje kom je ook de dag wel door. Zie het maar als een soort rustdag, want jullie hebben nog wel even te gaan.

Bram 2015-11-27 14:36:57

Hadden jullie een ca bin of de tent,maar je jullie zijn nu wel doorgewinterde reizigers zodat wat regen niet deert. Wij hebben het prima naar ons zin ,Marc en susette gaan morgen weer naar huis ,gaan zo naar lagune daar lopen grote leguanen en ook schildpadden, daarna lunchen en zwemmen groetjes ook van marc en susette geniet nog lekker ,henk en riet