Raften

Verenigde Staten, Moab, Utah

Row, row, row your boat, gently down a bonecrushing stream...

Vandaag gingen we er weer vroeg uit om opgehaald te worden om vandaag weer als van oudsher te gaan raften.
"Menig van ons" hadden toch wel wat slapeloze nachten gehad, na onze wilde avonturen op de Rangitata River 7 jaar geleden in Nieuw-Zeeland.
Toch met volle moed opweg naar het adventure centrum. Daar de benodigde papieren ingevuld voor de verzekering en dan maar wachten tot we opgehaald werden.
We kregen bij het bedrijf al reddingsvesten aan, maar geen wetsuits en helmen zoals de vorige keer. Vreemd, maar die liggen waarschijnlijk al bij de boot.
Vervolgens de bus ingestapt die ons naar de Colorado River upstream zou brengen. Onderweg begonnen we ons wel een beetje zorgen te maken. De rivier lag namelijk vlak langs de weg en konden we goed zien hoe de stroming erbij lag. (Om ons alvast voor te bereiden op hoe we door die woeste golven moesten zien te peddelen) Maar het zag er meer uit als het Wilhelminakanaal.
In de boot kregen we de commando's te horen. Deze keer geen 'GET IN!!', 'HOLD ON!', maar alleen 'foward peddle' , 'backwards peddle'. Wat bleek de rivier had alleen rapids van niveau 1. Dit was voor ons doorgewinterde niveau 4 en 5 rapids een peulenschilletje. Dus hebben we genietend van het mooie uitzicht op de Colorado River lekker naar beneden gedobberd met 4 rapids.

Hierna op de camping zelf gemaakte hot dogs gegeten en 's middags de tijd genomen om door het Archers N.P. rond te rijden. In het Archers N.P. heb je veel natuurlijke bogen en mooie rotsformatie. Marja ging niet mee, die bleef op de camping lekker van het zonnetje genieten.

's Avonds gegeten bij de plaatselijke brouwerij waar we genietend van plaatselijke biertjes ook overheerlijk eten voor geschoteld kregen.

Groetjes,
Anne en de rest

Wat een bizar landschap toch steeds!! Gelukkig zie ik jullie ook wat luxe proeven in een restaurant. hahahaha Have fun. gr. Wanda

Waanda 2012-05-09 10:34:36

Even nog een reactie bij de UVT's. Mijn computer gaf ineens geen mogelijkheid tot reactie. Waarschijnlijk weer eens een kuur. Maar ik vond het "cool" Ik weet dat ik dat op mijn leeftijd zo niet kan zeggen, maar het was het wel. Het leken de Hell's Angels wel. Alleen miste ik het staartje van achteren. Heerlijk om zo lekker uit te kuren. Wel een verschil met het raften. Er is natuurlijk niets mis met "peddelen op het Wilhelminakanaal", maar het komt toch een beetje neer op Maria's: "rustig rijdend c.q. peddelend op de binnenwegen c.q. wateren. Het gaat nog steeds geweldig lees ik verder. Dus geniet ze. Groet Diny

diny 2012-05-09 10:41:59

De vergelijking met het Wilhelminakanaal vind ik wel aardig. Vooral omdat daar Vidar de afgelopen zondag roeiwedsatrijden heeft gehouden en ik nu het idee heb dat het er bij jullie ook zo aan toe ging. Gezellig een morgen roeien is ook niet weg. Je ziet," rustig peddelend " natuurlijk wel meer van de omgeving, aan landschapschoon ontbreekt het jullie niet. Onvoorstelbaar. Jullie hebben zo te zien wel steeds een gezonde eetlust: als het geen bbq, of pasta is is het wel een bord eten dat er heerlijk uitziet. Laat het allemaal maar goed smaken want je hebt natuurlijk ook de nodige energie nodig.

MenM 2012-05-09 12:29:43

Dat was me het avontuur wel. Het was meer woest peddelen dan woeste golven. Voordeel is dat je meer van de natuur kon genieten en met de woeste golven lukt dat meestal niet. Ik mis natuurlijk wel de foto's van dat woeste peddelen. Nog veel vakantieplezier verder.